גן נר: אירוע לציון הכשרתם של 17 חובשי חירום ונהגי אמבולנס

באירוע ציינו גם באופן רשמי את פתיחת בית המרחקת ביישוב הקהילתי הגדול בגלבוע

בישוב גן-נר קיימו השבוע חגיגת בריאות קהילתית במהלכה ציינו שני אירועים המסמלים תוספת כוח משמעותי לכל תחום הצלת חיים בגלבוע, יחד עם שיפור דרמטי באיכות חיי התושבים. לקול מצהלות ילדי הישוב התקיימה במקום פתיחתו הרשמית של בית המרקחת (אחרי הרצה של כחצי שנה). בנוסף, התכנסה בישוב צמרת מרחב גלבוע במד"א, שיחד עם ראש המועצה, ציינו ברוב פאר את הכשרתם של 17 חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס, שיוצבו מעתה בנקודת מד"א בגן-נר. חגיגת הבריאות בגן-נר כללה בנוסף גם דוכני מידע להורים, הפעלות לילדים וניידת התרמת דם לאורך כל האירוע.
עובד נור, ראש המועצה: "אנו מציינים שני אירועים שקו אחד מחבר ביניהם- פעילות רצופה של המועצה, אשר ביחד עם הישוב, פועלת בנחרצות ובאינטנסיביות להרחבת סל השירותים הרפואיים, יחד עם שיפור זמינותם עבור התושבים, וזאת תוך הקפדה על מצוינות ואיכות רפואית". עוד הוסיף ואמר ראש המועצה כי "בית המרקחת הינו צורך בסיסי עבור תושבים במרחב הכפרי, כמו בגלבוע, אשר גרים במרחק ממוקדי מסחר ורופאה. לגבי ההכשרה של מתנדבי מד"א החדשים, הרי שמדובר על התארגנות מבורכת במיוחד בעלת השפעה משמעותית על המוכנות שלנו בשעת חירום, שתשפר פלאים את יכולת התגובה המהירה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאירוע פתיחת בית המרקחת החדש, הגיעה מירב גוט, מנהלת מחוז הצפון בקופ"ח כללית, ויחד עמה כל בכירי הנהלת המחוז שבאו לברך על המוגמר. הקמת בית המרקחת מהווה את שיאו של תהליך משותף (כמו כל פרויקט משמעותי בגלבוע)- שהח בסיכום בין ראש מוא"ז הגלבוע, עם קופ"ח כללית, והנהלת הישוב,נכאשר על כל האופרציה "מנצח" ניסים מלכא, רכז ועדת בריאות בגן-נר.
שעה קלה אחרי פתיחת בית המרקחת, התקיים במקום טקס נוסף שציין את סיום קורס חובשי רפואת חירום-נהגי אמבולנס. זהו הקורס השני שמתקיים במתכונות הזו בגלבוע, והוא כולל הכשרה שנמשכה כשנה, של 17 מתנדבים ומתנדבות, אשר מגיעים מכל יישובי הגלבוע. לאחר הכשרתם המקצועית, וקבלת ערכה רפואית, הם מהווים כעת חלק בצוות התגובה המידית בגלבוע.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך הקורס הוכשרו החניכים לתת מענה במגוון מצבי חירום שונים הכוללים בעיות לבביות, החייאה, טיפול בחולים נשימתיים ובנפגעי טראומה. עוד כללה ההכשרה התנסות במשמרות באמבולנסים ורכישת ניסיון מעשי. במעמד הטקס קיבלו החובשים החדשים ערכות עזרה ראשונה איכותיות ומשופרות וכן מכשירי מירס, על מנת לשפר את יכולתם לספק מענה מהיר.
החניכים קיבלו מחמאות על מסירותם הרבה שכללה התייצבות פעמיים בשבוע, בשעות הערב. בתואר "חניך מצטיין" של הקורס זכה יפתח בריימוק (גן-נר), שהוצג כדוגמה למחויבות החניכים למקצוע החדש. באותו מעמד ניתן גם אות הצטיינות לטל כהן (אף הוא מגן-נר), וזאת על מסירות יוצאת דופן והשקעה מוערכת, הבאה לידי ביטוי בהתנדבותו במד"א.