גם עפולה רוצה הנחות במס הכנסה

בשבועות האחרונים עלתה לסדר היום הציבורי סוגיית הטבות המס לרשויות בפריפריה. לרשימת המבקשים את ההטבות הצטרפה השבוע גם העיר עפולה לאחר שראש העיר יצחק מירון פנה לשר האוצר- משה כחלון

ראשי רשויות מקומיות בפריפריה, מקריית שמונה ועד אילת, פנו בשבועות האחרונים לשר האוצר משה כחלון, לראש הממשלה בנימין נתניהו וליתר מקבלי ההחלטות בישראל במטרה להיכלל במפת היישובים שיזכו להטבות במס.
לרשימה הארוכה והמתארכת הצטרפה השבוע גם העיר עפולה, לאחר פנייה אישית של יצחק מירון, ראש העיר, לשר האוצר משה כחלון.
"בימים אלה, מתגבשת הערכה, גם בקרב משרדי ממשלה כי על רקע תנופת הפיתוח הנוכחית, מחד והעתידית, מאידך, יש לעפולה פוטנציאל להפוך למטרופולין נוסף באזור הצפון", כתב מירון לכחלון, "אחת הדרכים לשמר את התושבים בעיר ובמקביל לעודד הגעת תושבים חדשים, רמה סוציו אקונומית גבוהה, היא הענקת הנחה במס הכנסה."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מירון הדגיש בפנייה לשר כי בנוסף החלטה זו מקפחת את עפולה ביצירת תחרות לא לא הוגנת: "מבדיקה שערכנו עולה כי כמעט כל הרשויות הסובבות את עפולה נכללות ברשימת היישובים שתושביהם אמורים לקבל הנחה זו (טבריה, נצרת עלית, מגדל העמק ועוד). עובדה זו תיצור 'תחרות' לא שווה בין רשויות שכנות".


עוד מירון בפנייה לשר: "עפולה עומדת בתנאים לקבלת תמריץ ההנחה במס, בהיותה יישוב פריפריה, הכלול באשכול סוציו אקונומי הנמוך מ-8 ומספר תושביו נמוך מ-75.000. אציין כי בשנים האחרונות, קוצץ מענק האיזון לעיר, מסך של 12 מיליון שקלים ל-841.000 שקלים בלבד.
העירייה עושה מאמצים רבים לשפר את תדמיתה ואת רמת השירותיים המוניציפאליים שהיא מעניקה ואולם בכדי לגייס תושבים חדשים, יש צורך בתמריץ נוסף, שיינתן, כפי הנראה, בערים שכנות, והוא הנחה במס שתעודד השתקעות בעיר.
לאור כל האמור לעיל, אנו פונים ומבקשים לכלול גם את העיר עפולה ברשימת היישובים שתושביהם יהיו זכאים להנחות במס הכנסה", לשון הפנייה.