המדור הכלכלי: מנהלים מו"מ- גם מול הבנקים

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: מדוע הבנקאים רוצים לקוחות טובים שמנהלים את החשבון נכון?

שאלה: למה הבנקאים רוצים לקוחות טובים שמנהלים את החשבון נכון עם תזרים מזומנים ועומדים במסגרות האשראי שהקצו להם בחשבון? התשובה: בכדי שיוכלו למכור להם אשראי והרבה?
תפקידם של הבנקאים בעידן הנוכחי הוא לתת שירות ולמכור כמה שיותר הלוואות ללקוחות ואנשי מכירות. יש להם יעדי מכירות אשראי, יעדי גיוס, ככה הבנק מגדיל כל שנה את רווחיו.
הבנק מחזר אחרי לקוחות וכמו כל עסק גם הוא מעוניין להגדיל רווחים . הוא מגיוס לקוחות, ולקוח חדש לבנק מביא עמו הכנסה גבוהה. הבנק כל הזמן נמדד על הגידול בהכנסות מלקוחות, העולם הדיגיטלי והרצון של הבנקים לגדול תמיד מאפשר לך הלקוח לנהל מו"מ על המחיר. כולם רוצים אותך כלקוח. ברגע שתבוא עם הצעות מחיר מבנקים אחרים, תשיג את המחירים האטרקטיביים.

• אז איזה לקוח הבנק מעדיף?

האם לקוח שיודע מה קורה בחשבון שלו והוא במעקב יומיומי אחרי ההוצאות, או לקוח שלא מודע לתזרים המזומנים וכל הזמן מנצל את מסגרת האשראי עד תום? רובכם חושבים שהבנק מעדיף את הלקוח ה"חרגן" כי ככה מרווחים עליו יותר ריבית, אז לא.
הבנק מעדיף לקוח מסודר שהוא יוכל לנהל לו את חשבון הבנק לאורך שנים, שיוכל לבצע אתו עסקאות מתמשכות, הלוואות, מסגרת ניכיונות מסגרת ערביות וכו.
היום קל מאוד  לעבור מבנק לבנק. הכל עובר און ליין בלחיצת כפתור, כרטיסי אשראי, הרשאות, זיכויי ספקים, משכורות, אבל כדי שנוכל לעבור מבנק לבנק אנחנו צריכים להיות לקוחות טובים, שהבנק ירצה ויהיה מוכן לקלוט את הפעילות שלנו בשמחה ולעבוד איתנו לאורך זמן. לכל לקוח יש ת.ז בנקאית והוותק הינו פרמטר חיובי שמוסיף נקודות לטובה במדד הסיכון של הלקוח.
הבנק הוא ספק של כסף ואין שום סיבה שבעולם לא לנהל מולו מו"מ כמו שמנהלים מול כל ספק אחר שאנחנו בוחרים לעבוד מולו. היכולת שלנו לנהל מו"מ עם הבנק תלויה רק בהתנהלות הפיננסית שלנו בעסק ובכלל. אם אנחנו מתנהלים ע"פ תזרים מזומנים ותחזית  עסקית נוכל  להתמקח על המחיר. לא צריך לחשוש, הבנק לא מוכן לאבד מהר לקוח, אבל כדי שילחמו עליכם, אתם צריכים להיות לקוחות שמדורגים ברמת סיכון נמוכה.

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|