גם הקורונה לא עוצרת את אימוץ החיילים הבודדים בקיבוצים

צעירים וצעירות מרחבי העולם יקלטו בין היתר בקיבוצים גבע וגזית בעמק- ויאומצו על ידי משפחות שיפתחו את ביתם וליבם. צילום: דוברות התנועה הקיבוצית

11 קיבוצים ברחבי הארץ, בינהם גבע וגזית, יקלטו כ-300 צעירות וצעירים מרחבי העולם, שיעלו לארץ על מנת לשרת כחיילים בודדים במסגרת גרעיני צב"ר. כמו בשלושים השנה האחרונות החיילים הבודדים יאומצו על ידי משפחות בכל הקיבוצים שיפתחו את ביתם וליבם.

העולים הצעירים בחרו להמשיך את מסלול העלייה שאותו החלו עוד לפני פרוץ הקורונה בעולם, זאת למרות תקופת חוסר הוודאות וההגבלות שיצרה המגפה. עם הגעתם לנתב"ג הם ייכנסו לבידוד למשך שבועיים. לאחר מכן יתחילו את פרק הקליטה של התכנית לחיילים בודדים באחד הקיבוצים המאמצים. הצעירים צפויים להתגייס לתפקידים משמעותיים של לוחמים ותומכי לחימה כחיילים בודדים. גיוסם צפוי כבר בחורף הקרוב.

מלבד הקיבוצים הללו, ישנם עוד כעשרים קיבוצים המאמצים חיילים בודדים במסגרת גרעיני צבר וקיבוצים רבים המאמצים חיילים בודדים מחו"ל או ישראלים ללא עורף משפחתי. בכל אחד מהקיבוצים אומצו ויאומצו החיילים והחיילות על ידי משפחות מתנדבות.

 

"עיניהם הבורקות של הצעירים האמיצים שעזבו בית, משפחה וחברים כדי לעלות לארץ לבדם ולהתגייס, הוא משהו שאי אפשר להתרגל אליו"

 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "שלוש מאות הצעירות והצעירים שיגיעו בשבוע הבא לקיבוצים הם דוגמא לנוער ציוני ונחוש שמגשים חלום ובא להשתתף במאמץ הלאומי של תרומה לבטחון המדינה ושמחים על יכולתנו לסייע במיזם החשוב של גרעיני צב"ר".

מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה, יעל אייזנר מוסיפה: "בכל שנה באמצע אוגוסט עם הגעת הגרעינים ליבי עולה על גדותיו מהתרגשות. עיניהם הבורקות של הצעירים האמיצים שעזבו בית, משפחה וחברים כדי לעלות לארץ לבדם ולהתגייס, הוא משהו שאי אפשר להתרגל אליו. השנה ההתרגשות גדולה שבעתיים. בעיצומה של מגפת הקורונה הקיבוצים המופלאים כדרכם לא מאכזבים. אני רוצה לאחל בהצלחה רבה לרכזי הגרעינים, לחניכים ולכולנו שנדע להפיק מפרק הקליטה את המיטב למרות מגבלות הקורונה".