גם בתקופת הקורונה: בויצו ניר העמק "הכל דבש"

כחלק מתוכנית הלימודים, תלמידי ויצו ניר העמק רדו לאורך השנה לא פחות מ-200 קילו דבש ב-10 כוורות הפזורות בשדות התלתן בכפר

בזמן שבמדינת ישראל מנסים להתמודד עם נגיף הקורונה המאיים, תמיד נעים להיחשף למיזמים ייחודים ופורצי דרך, בעיקר כשמדובר במיזם חינוכי ייחודי ומרתק שנוגע לעולם הדבורים.
מיזם שכזה מתקיים מזה שנים בתוכנית הלימודים בכפר הנוער ויצוניר העמק שבפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך – שמוביל את דגל החקלאות.
במסגרת המיזם התלמידים מפיקים דבש מ-10 כוורות הפזורות בשדות התלתן ברחבי הכפר בעל האוריינטציה החקלאית.
לשם הידיעה: בשנה האחרונה רדו תלמידי הכפר והפיקו לא פחות ממאתיים ק"ג דבש איכותי וצלול ברמה הגבוהה ביותר – שחלקו נמכר וחלקו משמש לצרכי הכפר- תחת המותג "הכל דבש". התלמידים גם זוכים לתמיכה רבה ורוח גבית מארגון ויצו העולמי.
"אנחנו גאים בתלמידים שרודים את הדבש 3 פעמים בשנה עם ליווי של הצוות שלנו", סיפרה מנכ"לית הכפר אסתי כהן, "הפעילות החינוכית- חקלאית מתבצעת במסגרת לימודי החקלאות והתלמידים נבחנים על כך ברמה של 5 יחידות בגרות. הם נחשפים לצד התיאורטי לצד זה המעשי. הם מכירים לפרטי פרטים את עולמה של הדבורה, פועלה, חשיבותה להפריית הגידולים החקלאיים וכמובן מתנסים בפעילות בכוורות וברדיה עצמה. התלמידים שלנו גם מייצגים את ישראל בתחרויות לדבוראים צעירים באירופה ורשמו שם בשנים האחרונות הישגים מרשימים בכל קנה מידה. אני רואה בפעילות לימודית זו הענקת ערכים מוספים לתלמידים דוגמת פיתוח מודעות סביבתית, הבנה של תהליכים חקלאים חשובים בכלל – והבנה של חשיבותו ותרומתו של ענף הדבורים עבור האדם בפרט".
כאמור תלמידי ויצו ניר העמק, מייצגים מזה שנתיים את ישראל מטעם 'מועצת הדבש', בתחרות הבינלאומית לדבוראים צעירים באירופה.
התחרות השנה, נדחתה עקב הקורונה ובמועצת הדבש מקווים כי בקיץ הבא ישובו התלמידים לתחרות. מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן: "הדבוראים הצעירים מביאים למודעות בקרב הדור הצעיר, את תרומתו של ענף הדבורים לייצור מזון".