'גלגלים של תקווה': לאחר הפסקה של 3 שנים אירוע הרכיבה החברתי חוזר

'גלגלים של תקווה' יוצא לדרך! אירוע רכיבת האופניים החברתי של עמותת "אתגרים" החברתי המוביל בישראל יוצא שוב לדרך, לאחר הפסקה בת 3 שנים. יתקיים בפעם ה-18 בעמק יזרעאל בהשתתפותם של אלפים מכל רחבי הארץ

עמותת "אתגרים", העוסקת בהעצמה ושילוב חברתי של ילדים ובוגרים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע, תערוך בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל בפעם ה-18, את אירוע הרכיבה החברתית המוביל מסוגו בישראל- "גלגלים של תקווה".
האירוע שנועד להעלות את מודעות הציבור לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה, יתקיים ביום שבת, ה-11 ביוני וייערך לראשונה מאז פרצה מגפת הקורונה.
במסגרת האירוע, יצאו לרכיבה מעצימה וחווייתית אלפי אנשים עם ובלי מוגבלויות, משפחות עם ילדים בכבישים פתוחים ומסלולי שטח בנופים המרהיבים של עמק יזרעאל. האירוע השנה, יכלול שלושה מסלולי רכיבה שונים: מסלול כביש סובב עמק באורך של 54 ק"מ, מסלול שטח ארוך באורך של 33 ק"מ, ומסלול שטח למשפחות באורך של 8 ק"מ. נקודת הזינוק לשלושת המסלולים המעגליים, בבית המועצה האזורית עמק יזרעאל החל מהשעה 6:00 בבוקר. בסיום האירוע יתקיים הפנינג חווייתי למשתתפים ובו דוכנים והפעלות בסמוך.


בצר: "מרוץ חשוב שמטרתו העלאת מודעות הציבור לשילובם של נכים ואנשים עם מוגבלויות בחברה כשווים."


מנכ"ל עמותת "אתגרים", ניר הכהן: "לאחר שנבצר מאיתנו לקיים את האירוע החשוב והמשמעותי הזה אנו נרגשים מאד לקיים מחדש את "גלגלים של תקווה" שהפך ברבות השנים למסורת המוקדשת לעידוד השילוב והעצמה של אנשים עם מוגבלות. אנו מודים לשותפינו היקרים מהמועצה האזורית עמק יזרעאל, ומצפים למשתתפים רבים מכל רחבי הארץ שייהנו מפעילות ספורטיבית לצד עשייה חברתית".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר: "אנו גאים ונרגשים לקיים שוב את אירוע גלגלים של תקווה 2022 בשיתוף עמותת "אתגרים". משתתפי המרוץ הרבים יוכלו ליהנות מחוויה ספורטיבית וחברתית במרחבי עמק יזרעאל אל מול נופיו המרהיבים, במרוץ חשוב שמטרתו העלאת מודעות הציבור לשילובם של נכים ואנשים עם מוגבלויות בחברה כשווים."
עמותת "אתגרים" נוסדה בשנת 1995 במטרה להעצים ולשלב חברתית אנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע. יעילות פעילויותיה של "אתגרים" נחקרה והוכחה ככלי להעצמה אישית, לחיזוק הביטחון והדימוי העצמי, והרחבת היכולות בכל תחומי החיים. פעילות "אתגרים" פתוחה לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, נפשית וחושית ולכל הגילאים. העמותה פיתחה, לראשונה בישראל, מגוון ענפי ספורט חדשים בטבע המותאמים לצרכים מיוחדים: אופניים, פארקי חבלים, ריצה והליכה, שיט, צלילה, גלישת צוקים וטיפוס, סקי מים, קיאקים, קארטינג ועוד. "אתגרים" פועלת בכל רחבי הארץ, כשמידי שנה לוקחים חלק בפעילות העמותה כ- 5,000 ילדים ובני נוער ומעל 1,000 בוגרים. הפעילות מבוססת על מפעל התנדבות רחב היקף של 1200 מתנדבים.

פרטים נוספים והרשמה מוזלת לתושבי המועצה, באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל.