גלבוע: שפעת עופות התגלתה במושב רם-און

שפעת העופות הגיעה לגלבוע: מתוצאות בדיקת עופות שמתו בלול הודים בישוב  עולה כי מדובר בשפעת עופות בעלת פוטנציאל להידבקות בקרב בני האדם

בעקבות תמותה בימים האחרונים, בלול הודים במושב רם-און, נשלחו העופות לבדיקה בהתאם להנחיות השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות.
תוצאות המעבדה התקבלו היום ומהן עולה כי מדובר בשפעת עופות מסוג H5N1 הנחשבת לשפעת עופות בעלת פוטנציאל להידבקות בקרב בני האדם.
ראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור, בקשר ישיר עם בעל הלול ומלווה אחר פעילות צוותי השירותים הווטרינרים במועצה ומשרד החקלאות. לדבריו: "מדובר בווירוס היכול לעובר גם לבני אדם, אבל רק במגע ישיר עם בעל הכנף החולה. הזן אינו עובר באוויר, ולכן במידה ונתקלתם בעוף פצוע או חולה – לא לגעת בו, אלא למהר לדווח, כאשר מוקד המועצה ערוך לכך". עוד הוסיף ראש המועצה, כי "לצד שמירת שלום הציבור ובריאותו, יש לחזק ולתמוך ככל הניתן בחקלאים, ולהימנע מצעדים כוחניים וחד צדדים הפוגעים בלולנים, בכל מרחב העמקים והגלבוע". לדברי נור.
הלול ברם-און שוכן כחלק ממתחם של 3 לולי הודו המונה יחדיו כ-22000 עופות. בהתאם לנוהל, הורה משרד החקלאות, על הטלת סגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול הנגוע, והמשך הבדיקות והניטור. מתחם הלולים שוכן בחלק הצפוני של המושב, והציבור מתבקש לשתף פעולה, כאשר צוותי 'יחידת הפיצוח' של משרד החקלאות, כבר נמצאים במקום.
שפעת העופות שהתגלתה ברם-און, מקבלת ביטוי מהיר בקרב העופות, ובשירותים הווטרינרים במועצה, קוראים לבעלי הלולים השונים לגלות ערנות. בנוסף, מבקשים מהציבור להימנע בזמן הקרוב מלהסתובב, באזור עם ריכוזי עופות (כמו בריכות), ולא ליד הלולים השונים בגלבוע. כמו כן מזכירים את הנחיות משרד החקלאות, לפיהן יש לצרוך ביצים ועופות שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות.
על פי המידע שמצוי בידי המועצה, ובהינתן שקיימת שפעת עופות דומה בעמק החולה, לא מן הנמנע שציפורים נודדות החולפות מעל אזור הגלבוע, הביאו עמם את המחלה.