גלבוע: שפעת עופות התגלתה במושב דבורה

משרד החקלאות הורה, על הטלת סגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול הנגוע, והמשך הבדיקות והניטור. המחשה: ארכיון

בעקבות תמותה בימים האחרונים, בלול עופות במושב דבורה, נשלחו העופות לבדיקה בהתאם להנחיות השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות.
תוצאות המעבדה התקבלו ומהן עולה כי מדובר בשפעת עופות מסוג H5N1 – ווירוס היכול לעובר גם לבני אדם, אבל רק במגע ישיר עם בעל הכנף החולה. הזן אינו עובר באוויר, ולכן אנו הציבור מתבקש במידה ונתקלים בעוף פצוע או חולה – לא לגעת בו, אלא למהר לדווח, כאשר מוקד המועצה ערוך לכך (04-6071122).
הלול בדבורה הוא לול כפול וחדשני השוכן במרחב החקלאי בין המושבים דבורה לאדירים, ומונה יחדיו כ-35,600 עופות. מדובר כאמור בלול שנבנה ע"פ הפרמטרים המחמירים, ולכן הוא מבוקר ואטום, אם זאת ובהתאם לנוהל, הורה משרד החקלאות, על הטלת סגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול הנגוע, והמשך הבדיקות והניטור. צוותי 'יחידת הפיצוח' של משרד החקלאות, כבר נמצאים במקום.
שפעת העופות שהתגלתה בדבורה היא מאותו סוג שפעת-עופות שהתגלתה ברם-און לפני שבוע, ובשירותים הווטרינרים במועצה, קוראים לבעלי הלולים השונים לגלות ערנות.
בנוסף, הציבור מתבקש לשתף פעולה ולהימנע בזמן הקרוב מלהסתובב, באזור עם ריכוזי עופות (כמו בריכות), ולא ליד הלולים השונים בגלבוע. כמו כן אנו מזכירים את הנחיות משרד החקלאות, לפיהן יש לצרוך ביצים ועופות שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות.
על פי המידע שמצוי בגלבוע, לא מן הנמנע שציפורים נודדות החולפות מעל אזורנו, הביאו עמם את המחלה.

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|