גלבוע: שני מפעלים חדשים יוקמו אזוה"ת "מבואות הגלבוע" בהשקעה גדולה

מפעלי אלפא גייט-מאזן, ופרי חן, יוקמו לאחר אישור השקעה דרמטית של 40 מיליון ש', להקמת. צילום: דוברות מוא"ז הגלבוע

בשורה תעסוקתית לתושבי הגלבוע והסביבה! מוא"ז הגלבוע והרשות הממשלתית, בשיתוף עם משרד הכלכלה, יקדמו הליכי תכנון ובנייה שיכללו אף מתן הטבות מדינה להקמתם של 2 מפעלים חדשים באזור התעשייה מבואות הגלבוע (חבר). השבוע עדכן משרד הכלכלה והתעשייה את תכניות ההשקעה למפעלים אלפא גייט-מאזן, ופרי חן, הנאמדות בהשקעה של 40 מיליון ש' ובסיוע של 8 מיליון ש".
""זוהי זריקת מרץ חשובה ליישום מדיניות הפיתוח בגלבוע". אומר עובד נור, ראש המועצה. "אני מודה למשרד הכלכלה והתעשייה, ולשר אלי כהן, שהבינו את גודל השעה, ואישרו את ההשקעה המשמעותית לצורך הקמת המפעלים. בסוף פיתוחו של א.ת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"מבואות הגלבוע" נזכה לתמהיל איכותי של מוקדי תעסוקה חדשים, העונים במידה רבה לצרכים התעסוקתיים הייחודים שנוצרו בעקבות הצמיחה הדמוגרפית  מרשימה בגלבוע".
חברת אלפא גייט נחשבת לחברה היחיד בתחום השתלים הדנטלים בבעלות ערבית, של משפחת זחאלקה מכפר קרע. מפעל החברה הוקם ע"י אב המשפחה ו-4 בניו הרופאים (שלושה מהם רופאי שיניים) בכפר קרע, והוא כאמור יוקם מחדש בגלבוע, בהשקעה של 20 מיליון שקל (4 מיליון ש"ח במונחי מענק). אלפא-גייט מייצאת 48% מתוצרתה ל-50 מדינות, לאחר שלפני שנה פרצה לשוק בארה"ב. תכנית ההשקעה מיועדת לבניית בניין חדש ולהרחבה משמעותית של אמצעי הייצור ע"י רכישת מכונות נוספות, שיאפשר לחברה תפוקת ייצור גבוהה, כמו גם שיפור בתנאי העבודה במפעל שכיום צפופים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חברת פרי-חן עוסקת בייצור שימורי ירקות רבים, והיא פעילה למעלה מ-34 שנים, ובעלת פריסת שיווק ארצית ובחו"ל. תכנית ההשקעה מיועדת להרחבת פעילות המפעל ע"י הקמת מפעל נוסף במבואות הגלבוע, והיא נאמדת בכ-20 מיליון ש' (4 מיליון ש' במונחי מענק). על פי התכנון יבנה המפעל החדש בגלבוע בשטח של 14.4 דונם, ויקלוט בשלב הראשון 20 עובדים. במסגרת התכנית מתכוונת החברה להציב מערך ציוד ייצור חדיש לקו הירקות הכבושים. תהליכי האוטומציה והחדשנות הנ"ל יאפשרו לחברה להגדיל את היקף מכירותיה, בעיקר ליצוא, ולהגדיל בהמשך את כמות העובדים בגלבוע. לדברי חטאב עסלי, בעל המפעל, הבחירה בגלבוע הייתה טבעית: "בחרנו להתרחב דווקא באזור התעשייה "מבואות הגלבוע", כי יש בו שילוב מצוין של קרבה למוקדי החקלאות ומאידך למוקדי ההפצה והשיווק. אנו כל העת במגמת צמיחה והמפעל החדש בגלבוע יסייע לנו בהרחבת הפעילות והשירות ללקוחות עסקיים, סיטונאים ורשתות מזון" אומר עסלי.
תכניות ההשקעה במפעלים אושרו על ידי מנהלת הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה במסגרת חוק עידוד השקעות הון, באזורי פיתוח א' בישראל. שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר השבוע כי "תכניות ההשקעה שאושרו היא בשורה לתושבי הגלבוע והאזור, הודות ליצירת מקומות עבודה חדשים. המשרד בראשותי הציב בראש סדרי העדיפויות את פיתוח נושא התעסוקה האיכותית, יחד עם ייצור משרות באיכות גבוהה, וקידום התעשייה והכלכלה בארץ, ובדגש על פיתוח התעשייה בפריפריה הצפונית".

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|