גלבוע: קיץ ערכי וחוויתי- מול אתגרי החינוך בקורונה

אתגרי הקורונה, וסבסוד משמעותי: אלפי בני נוער וילדים מהגלבוע נהנו מקיץ ערכי וחוויתי, בארגון כל גורמי החינוך בגלבוע

השבוע, הסתיימו בהצלחה רבה מסגרת "ביה"ס של החופש הגדול", שהעניק לילדי הגלבוע קיץ בטוח ומהנה. הפעילויות יוחדו לתלמידי כיתות א'-ד', אך לאור משבר הקורונה, הרחיב משרד החינוך את המתווה, והוא כולל גם את ילדי הגנים. וכך למעשה, כל ילד מגיל 3 ועד לכיתה ד' היה משובץ לקייטנה ערכית וממסובסדת.
"השנה, יותר מתמיד קייטנות הקיץ מהוות השלמה איכותית לחינוך ילדי הגלבוע". אומר עובד נור, ראש המועצה. "כל הכבוד לכל הצוותים החינוכיים על עבודה מסורה, ועל הפקת קייטנות יצירתיות תוך התאמת התוכן והתנהלות הקייטנה, לאתגרי התקופה שמעמידה הקורונה. כל זאת ללא פגיעה באיכות, בהעשרה ובחוויות הילדים, המתקיימים בהלימה לחזון החינוכי של המועצה".

פעילות לילדים במוזיאון הטבע בית שטורמן. צילום: מוא"ז הגלבוע
פעילות לילדים במוזיאון הטבע בית שטורמן

לפעילויות התייצבו למעלה מ-500 ילדים בארבעת בתיה"ס היסודיים: נר-הגלבוע, עמק-חרוד, יד-לחמישה ושלהבות-חב"ד. הנושא המחבר היה (כמתחייב): 'גיבורים פעילים ובריאים', וכך זכו הילדים למענה פדגוגי מעולה, שהוא גם פתרון איכותי להורים. השנה התאפשר למועצות האזוריות לקיים פעילות גם בישובים, וכך נהנו גם הגנים והמסגרות הבלתי פורמליות ביישובי הגלבוע מסבסוד הפעילויות, דבר שהוביל להתייצבותם של עוד למעלה מ- 600 ילדים בפעילויות הערכיות בישובים. במקביל, התקיימו פעילויות ב-18 גני הילדים בגלבוע, במהלכם למעלה מ-400 ילדים השתתפו בפעילויות שעסקו בין השאר בחיזוק הדימוי העצמי, יחד עם פעילות ספורטיבית וסדנאות צחוק.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


כעת, יפתח מינהל החינוך בגלבוע את קייטנות המדעים, בשיתוף עם חברת ytek. הקייטנות יעסקו ברובוטיקה ובמתמטיקה והן מיועדות לגילאי בתיה"ס היסודיים. כך, יפתחו בחודש הקרוב סדנאות אזוריות (לכל ילדי הגלבוע), בבתיה"ס נר-הגלבוע ועמק-חרוד. במקביל, יפתחו קייטנת "מעברים", בביה"ס יד-לחמישה, חב"ד, ונר-הגלבוע, המיועדות לילדים העולים לכיתה א'. קייטנה המאפשרת מעבר רך יותר מהגן לביה"ס, ובמהלכה הילדים מכירים את צוות המורים, את בית הספר ואת חבריהם ללימודים.