גלבוע: נפתחו 2 תחנות דלק חדשות ביזרעאל ואיזוה"ת "מבואות הגלבוע"

פול גז למנופי צמיחה בישובים: נפתחו 2 תחנות דלק חדשות בבמוא"ז הגלבוע;  דור אלון בכניסה לקיבוץ יזרעאל כביטוי לחשיבה סביבתית מתקדמת. השנייה סד"ש בכניסה ל"מבואות הגלבוע". צילום: מוא"ז הגלבוע

במוא"ז הגלבוע עוסקים ללא הרף ביצירה ופיתוח מנופי צמיחה, כבסיס המייצר הכנסות חדשות ליישובי המועצה. השבוע מדווחת המועצה בגאווה על פתיחתה של תחנת דלק "דור-אלון" בכניסה לקיבוץ יזרעאל, אשר מצטרפת לתחנת דלק נוספת (סד"ש) שנפתחה בכניסה לאזור התעשייה "מבואות הגלבוע" (חבר).
תחנת הדלק ביזרעאל נפרשת על שטח של כ-4000 מ"ר, וכוללת חנות נוחות גדולה בשטח 100 מ"ר. התחנה היא יוזמה משותפת (שותפות שווה), של הקיבוץ עם חברת "דור-אלון", כאשר בכירי החברה ציינו במהלך טקס החנוכה, "שהקמת תחנה במודל של שותפות (במקום זיכיון), כבר כמעט ואינה קיימת. מכאן שתחנה זו משקפת שותפות טובה וזהות אינטרסים עם קיבוץ יזרעאל". בטקס השתתפו נגני הקונסרבטוריון יזרעאל-גלבוע, להעצמת תחושת החגיגות.
"זכינו בגלבוע, ואנו מצליחים ליישם באופן מרגש, מדיניות המעצימה את משאבי היישובים". אומר עובד נור, ראש המועצה. "למרות אתגרי תקופת הקורונה, אנו לא מפסיקים להיות יצירתיים בפיתוח מנופים כלכליים חשובים לישובים, ועושים הכול על מנת לשפר את חווית הנסיעה והאירוח ברחבי המועצה. בכל מקום בו נוכל לסייע ליישוב לפתח מיזמיים שכאלו, אנו נהיה שם לתמוך!" אומר ראש המועצה.
התחנה וחנות השירות שבתוכה ישרתו את עשרות אלפי המבקרים באזור, ואת תושבי המועצה הנוסעים על כביש 675 (כביש התענך). התחנה תספק את כל סוגי הדלק הקיימים, וכן גז המשמש לתחבורה. המתחם החדש שנבנה עונה לדרישות המשרד לאיכות הסביבה, ויהווה כמקום שירות המעניק ערך מוסף ללקוח, מעבר לתדלוק. במקום נפתח סופר-מרקט (אלונית), הכולל 2700 פריטים, ופועל במרבית שעות היממה. בנוסף, כולל הפרויקט מבנה שירותים ורענון, הכנה למתקן שטיפה אוטומטי, מדשאות ועמדות ישיבה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


קיבוץ יזרעאל מגלה חשיבה סביבתית מרשימה, ומנהליו עושים מאמצים גדולים על מנת להיטיב עם הסביבה ואיכות החיים בגלבוע. כך, דאגו בקיבוץ להקים את תחנת הדלק החדשה, עם תשתית מרשימה של מתח גבוה, לצורך טעינת רכבים. מדובר על תקן אירופי, "הדור הבא" בתחום, המאפשר לטעון מספר רכבים במקביל, במהירות גבוהה פי שלוש מעמדת טעינה רגילות, ובכך להגדיל את טווח הנסיעה ב-100 קילומטר בשבע דקות של טעינה. היבט סביבתי נוסף, הוא חיבור אותה רשת חשמל, לרשת יצור החשמל הירוקה של הקיבוץ, המייצרת 2.4 מגה וואט, בזכות שלל פאנלים סולאריים המותקנים ברחבי הקיבוץ.
כמעט במקביל, החלה לפעול בגלבוע גם תחנת הדלק סד"ש, כהמשך לפעילות יזמית הנדל"ן "לי מרשל", בבעלותו של שי ניסים, להקמת פארק עתיר ידע על שטח של למעלה מ-30 דונם, באזור התעשייה "מבואות הגלבוע". בניית חלקו הראשון של הפארק, על שטח של כ-10 דונם, כוללת מרכז משרדים ומסחר מפואר, בשם "שער הגלבוע", ובו תחנת דלק על שטח של 3,493 מ"ר.