גלבוע: "ניקוי אורוות" במועצה, מרמור בקרב המפוטרים

בתום חגי תשרי, עובדים במועצה חשים תסכול בעקבות חוסר וודאות בנוגע לעתידם התעסוקתי. ארז שטיין, ראש מטה המועצה שסיים את תפקידו: "חבל שאין הלימה בין מה שעובד נור הבטיח טרם הבחירות לבוחריו בנוגע לכך שהמנהיגות שלו תהיה אחרת". המועצה אזורית גלבוע בתגובה: "המועצה תבצע כל שינוי שנדרש לצורך שיפור איכות החיים ומתן שירותים ברמה גבוהה. מזימינים את כולם להצטרף לעשייה ולקידום עתיד טוב יותר לתושבים"

בתום חופשת החגים הארוכה, שבו עובדי המעצה האזורית גלבוע לעבודתם, אבל מספר עובדים שבו לשגרה בצל עננה כבדה שמרחפת על המשך העסקתם. מדובר בעיקר בעובדים שהיו מקורבים לראש המועצה הקודם דני עטר, שכזכור נבחר לכהן כחבר כנסת בבחירות האחרונות שנערכו בשנה אשתקד. חלקם של העובדים שמוזכרים בהקשר של פיטורים ושימועים אוחזים במשרות מפתח במועצה מזה שנים, חלקם מועסקים בחברה הכלכלית. חוסר הוודאות גורם ללא מעט מעובדי המועצה לחוש מתוסכלים, ממורמרים וניכר כי קיימת תחושת תסיסה בקרב חלקם. התחושות הללו הגיעו גם מן הסתם לפתח לשכתו של ראש המועצה המכהן עובד נור.

 

"יש פער בין ההצהרות שלו למה שקורה בפועל". ארז שטיין
"יש פער בין ההצהרות שלו למה שקורה בפועל". ארז שטיין

• "יש תחושת החמצה ואכזבה"

אחד העובדים הבכירים שסיים את עבודתו במועצה הוא ארז שטיין, ששימש כראש המטה שלה בשנים האחרונות. לדברי שטיין, שהגיע להסכמות עם המועצה לאחר קבלת ההחלטה שיסיים את תפקידו, הוא ציפה שעובד נור ינהג אחרת, בעיקר נוכח ההצהרות שלו בקמפיין הבחירות ובחוגי הבית השונים, "אני ועובד נור נפגשנו לשיחה כבר לפני כחודשיים ובאותה שיחה הוא הבהיר לי שהוא לא מוצא לנכון שנמשיך לעבוד יחד. המסר הזה היה חד וחלק. מאותו שלב נכנסתי לדין ודברים עם מזכיר המועצה בנוגע לגבי מועד פרישתי והתנאים להם אזכה. כמובן שרציתי שיישקלו אפשריות ניוד אחרות שלי בתוך המועצה, אך שוב, האמירה הייתה חד משמעית והאפשרות הזו לא עמדה על הפרק. חבל שאין הלימה בין מה שעובד נור הבטיח טרם הבחירות לבוחריו בנוגע לכך שהמנהיגות שלו תהיה אחרת. בפועל ההקבלה לא עומדת במבחן המציאות ויש פער בין ההצהרות שלו למה שקורה בפועל". שטיין מסרב להתייחס לאמירה כי הוא סיים את תפקידו בעקבות העובדה כי הוא היה מקורב לראש המועצה הקודם, ולדבריו זה "נתון לפרשנות". שטיין הוסיף כי הוא מאוכזב מהדרך בה בחר נור, "יש כמובן תחושת החמצה ואכזבה. מבחינתי לא הייתה כל בעיה להמשיך ולתרום את חלקי למועצה בלויאליות מלאה עבור התושבים. לפני זמן מה שלחתי מיילים לכל הקולגות שלי, למנהלי הקהילה ביישובים והתגובות שקיבלתי היו מדהימות ומחממות את הלב. בסופו של יום חשוב שתושבי הגלבוע ייהנו מהשינויים החדשים שמתרחשים במועצה", סיכם שטיין.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "אני מכיר המון עובדים שמצויים ממש בדיכאון נוכח חוסר הוודאות"

עובד מועצה שהעדיף לדבר בעילום שם הוסיף: "לצערי זה היה צפוי. ברגע שהסתיימו הבחירות המכוערות היה ברור שיתחילו לעוף ולערוף ראשים ושיתבצע ניקוי אורוות, בדיוק כפי שקרה בעפולה. נכון שבאופן טבעי כל מנהל שעומד בראש ארגון גדול מביא עימו את האנשים שלו ומרענן את שדרת הניהול שלו, קל וחומר ראש מועצה, אבל יש גם דרך לעשות זאת. אני מכיר המון עובדים שמצויים ממש בדיכאון ובתחושת תסכול מתמדת נוכח חוסר הוודאות, חלקם היו טרם הבחירות במקומות מאוד בטוחים ועתה עתידם לוט בערפל וזאת בלשון המעטה. השינויים הם קיצוניים. משיחות שניהלתי עם עובדים הבנתי שבין רגע אנשים מאבדים סמכויות, חלקם מסיימים את תפקידם בצורה כזו או אחרת ועובדים נוספים מבינים שאין להם ממש עתיד ואופק כעובדי המועצה. יש גם המון שמועות על מכרזים תפורים, תפקידים חדשים שלא היו קיימים קודם ועתה מאוישים ושמועות נוספות על ניסיונות ליצור מצגי שווא בנוגע למצבה של המועצה, בעיקר זה הפיננסי. ברור לכולם שלא כך רוצים להתחיל שנה חדשה", סיכם העובד. לאתר "עמק ניוז", נודע גם כי מספר תושבים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בטענה לכאורה על אי סדרים ומינויים פוליטיים לא ראויים במועצה. כמו כן נשמעים קולות מחאה רבים כנגד מדיניותו של נור ברשת הפייסבוק.

• תגובת המועצה: ראש המועצה מחויב למהלכי התייעלות והבראה"

מהמועצה האזורית גלבוע נמסרה התגובה הבאה: "ראש המועצה, עובד נור, מוביל מנהיגות אחרת בגלבוע וחרט על דגלו את שיפור השירות לתושב וקידום הגלבוע בכל התחומים. המועצה בראשות עובד נור, מתנהלת באחריות ובשקיפות, תוך שיתוף הציבור ושמירה על כללי המינהל התקין, ותבצע כל שינוי שנדרש לצורך שיפור איכות החיים ומתן שירותים ברמה גבוהה. מעבר לכך, נוכח המצב הכלכלי והאירגוני בו נמצאה המועצה עם כניסתו לתפקיד, מחוייב ראש המועצה,בתאום והנחיית משרד הפנים, למהלכי התייעלות והבראה. אין אנו דנים בענייני העובדים בתקשורת וראש המועצה ימשיך לראות לנגד עיניו את טובת הציבור בלבד, ומזמין את כולם להצטרף לעשייה ולקידום עתיד טוב יותר לתושבי הגלבוע", לשון התגובה.

"מחויב למהלכי התייעלות והבראה". עובד נור
"מחויב למהלכי התייעלות והבראה". עובד נור