גלבוע: מערך ביטחוני חדש ביישובים

תוגבר המערך הביטחוני בגלבוע והוא חולק לארבעה אשכולות. מש"ק בשכר מלא הוצב בכל אשכול וצי הרכבים הורחב עם שלושה רכבי שטח 4*4 חדשים

בהתאם להחלטת הממשלה ומשרד הביטחון, החלה על כל הארץ, נערכה המועצה האזורית הגלבוע לשינוי מערך הביטחון בישובים, על פי הנחיות מג"ב, צה"ל והמשטרה.
המועצה חולקה לארבעה אשכולות ולראשונה הוצב מש"ק באשכול כפרים ערביים. שינוי מהותי נוסף בתפיסה החדשה הוא הסדרת פעילות הרב"שים, שחלקם ממשיכים את עבודתם ההתנדבותית עבור הציבור ואילו במסגרת המערך החדש, הוכשרו ארבעה מש"קי אשכולות בשכר מלא והם צויידו ברכבים שישמשו לצרכי ביטחון.
"היתרון הוא שהמש"ק יעבוד במשרה מלאה, יצוייד ברכב מאובזר ויעסוק בנושא שיטור וביטחון ביישובים. המש"קים כפופים להנחיות מג"ב ובנוסף להם, ישנה משרה מסודרת ומקצועית של רכזת הפעילות, האמונה על נושאי הקהילה בכל האשכולות", אמר ראש המועצה, עובד נור.


בתוך החלוקה לאשכולות, הובדלו יישובים הנמצאים עד 4 ק"מ מהגבול, רם און, מגן שאול וגן נר, שם צויידו הרבש"צים ברכבי שטח 4*4 והם ישרתו את תושבי שלושת היישובים בכל הנוגע לעבודות ביטחון, כאשר עבודתם הביטחונית תתבצע מול פיקוד העורף וצה"ל. הרכבים התקבלו השבוע, ברכישה שבוצעה על ידי המועצה באמצעות פיקוד העורף וחולקו לרבש"צים.  בנוסף לכך, שני יישובים הנמצאים מעבר לטווח ה- 4 ק"מ, ברק ואומן, מאוישים במש"ק ביטחון יישובי לכל אחד מהם.


ראש מוא"ז הגלבוע נור לעמק ניוז: "אנו נמצאים לקראת סיום התהליך, אליו היו שותפים כל גורמי הביטחון, הצבא והמשטרה. המעבר למערך החדש דרש תיאומים מורכבים, ואני מודה לכל השותפים לתהליך. צריך לציין כי גורמי הביטחון ביישובים גילו סבלנות והבנה, כאשר לכולנו יש מטרה אחת בלבד והיא להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולשמור על היישובים, בכפוף להנחיות גורמי הביטחון והצבא".

דודי בונפיל, סגן ראש המועצה וראש מינהל שירות לתושב: "אחרי ישיבות עבודה עם כל הגורמים המעורבים ולאחר שנתנו מענה ללא מעט קשיים שעלו בתהליך המעבר לשיטה הביטחונית החדשה, הגענו לסיום ותחילת ביצוע בפועל. בהמשך נצייד את הרכבים החדשים בכל האמצעים הדרושים לרבש"צים לצרכי שמירה והגנה על היישובים, יחד עם כיתות הכוננות".

זאב שמחי, מ"מ קב"ט המועצה: "סיימנו כעת את שלב המעבר התפעולי בפועל, כאשר כח האדם הוסדר, הרכבים הנדרשים נכנסו לעבודת הרבש"צים, והם הוכשרו לבצע את המשימות. ישנם נוהלי עבודה שנקבעו להפעלת המערך וכולם רתומים להצלחתו, כולל משטרת ישראל, מג"ב וצה"ל שקשובים לצרכים שלנו".