גלבוע: מבצע חדש עבור צרכני המים במועצה

במוא"ז הגלבוע מדגישים כי מימוש זכות מחיקת הריבית וההצמדה, כפופה לכניסת התושב למעגל המשלמים

מוא"ז הגלבוע, פועלת באופן נמרץ וממוקד לרביזיה מקיפה בתחום הסדרת חובות בגין חיובי מים וביוב שוטפים (חודשיים).
כתוצאה מכך בישרו בתאגיד המים של המועצה, 'קולחי הגלבוע', על פעילות ממוקדת בשני מישורים: עידוד וסיוע לתושבים הזכאים להנחות, או למחיקת חובות הריבית וההצמדה, לפעול לממשם. במקביל, הקפדה על חוק אחיד לכולם, המחייב גבייה מכולם. לצורך כך, ותוך שיתוף פעולה הדוק עם רשות המים, יוזמת המועצה פעילות המאפשרת לחייבים הקלות בתשלומים, וכן מחיקת החובות שהצטרפו לקרן החוב המקורית.
עובד נור, ראש המועצה. "אנו שבעי רצון מהמבצע החדש עבור צרכני המים בגלבוע, שיאפשר שימוש בתשלומי האגרות בהתאם לייעודם המקורי: שדרוג מערכות המים והביוב, ואספקת מים באיכות וזמינות גבוהה ובמחיר שווה נפש. כך, חוזר התשלום באופן מידי לתושב בדמות עוד שירותים ושיפור השירות".
במסגרת המבצע תאגיד המים 'קולחי הגלבוע', החל בביצוע פעולות יזומות של פניה אל חייבים והצגה בפניהם של האופציות להסדר החוב בצורה מקילה. המועצה מתנהלת לפי הנוהל הגורס כי צרכנים פרטיים אשר צברו חוב בגין תשלומי מים וביוב, עד לתאריך- 30.11.2020, יוכלו להסדיר את החוב, כאשר תאגיד המים מוותר על סכום החוב שנבע מהריבית וההצמדה. אותו צרכן יתחייב לפרוע את החוב המקורי, כאשר תאגיד המים יאפשר פריסת תשלומים נוחה של קרן החוב, עד לתקופה של 36 תשלומים (תלוי בגובה החוב). כאמור מדובר על התחייבות הדדית, כאשר במקרה שהצרכן לא פרע שני תשלומים בהסדר החדש, יבוטל ההסדר עמו.
במוא"ז הגלבוע מדגישים כי מימוש זכות מחיקת הריבית וההצמדה, כפופה לכניסת התושב למעגל המשלמים. המבצע יימשך עד ה-31.3.2021, ובמועצה מתחייבים להתנהל במדיניות דיסקרטית, והקפדה על סבירות והגינות. במועצה מפצירים בתושבים, למהר ולנצל את ההטבה ולהסדיר את חובם.