גלבוע: לירון אריאלי בונה מטוס

היא לומדת במגמה הריאלית עם ציונים של למעלה מ- 90 במקצועות כימיה, ביולוגיה ומתמטיקה, נבחרה לפרויקט מאה "מהנדסות העתיד" ומתכננת עם הצוות כלי טייס עתידי. תכירו את לירון אריאלי, תלמידת י"א בתיכון הרב תחומי עמק חרוד

לירון אריאלי, תושבת הגלבוע ותלמידת שכבה י"א ברב תחומי עמק חרוד, קיבלה כרטיס כניסה לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית. לאחרונה נבחרה לירון לפרויקט "מהנדסות העתיד", המשותף לתעשייה האווירית, ומטרתו "לשמר את מעמדה הבינלאומי של ישראל כמעצמת הייטק וטכנולוגיה ולגלות את דור העתיד של המהנדסות והמדעניות במדינת ישראל". לירון וחברות הקבוצה מתכננות בימים אלו כלי טייס עתידי, פעילות נוספת על לימודיה בהצטיינות במגמה הריאלית בשלושה מקצועות מובילים.

אריאלי: "שמעתי על הפרויקט דרך אבא שלי בדיוק יומיים לפני סוף ההרשמה. בבוקר למחרת מתי המחנך שלי, סיפר לי בדיוק על אותו הפרויקט, והמליץ לי לנסות ולהתקבל אליו. באותו השלב ידעתי רק שמדובר בפרויקט של התעשייה האווירית ומטרתו לקדם נשים בתחומי המדע וההנדסה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשלב הראשוני מילאה לירון את הפרטים, בהם את ציוניה העומדים מעל 90 במגמה ריאלית במקצועות כימיה, ביולוגיה, ומתמטיקה וצרפה המלצה ממנהלת התיכון, אילנה לוסטיג. "הכנתי גם פסקה קצרה ובה תיארתי מדוע לפי דעתי אני מתאימה לפרויקט ולאחר כשבוע נשלחה לי הודעה שעברתי את השלב הראשון, וזומנתי לראיון בתעשייה האווירית", היא אומרת.

הזימונים נשלחו למאות תלמידות ברחבי הארץ, נערכו מספר ימי ראיונות באמצעות אנשי התעשייה האווירית והבשורה המשמחת הגיעה, לירון נבחרה לפרוייקט: "כל תהליך ההרשמה והמיון נעשו במהירות, ובסופם נבחרנו כמאה תלמידות. אנחנו נפגשות בכל יום חמישי בתעשייה האווירית למשך כ-6 שעות, כאשר חולקנו ל- 10 קבוצות של 10 בנות ולכל קבוצה צורפו 2-3 מנטוריות, שהן נשים אשר עובדות בתפקידים ניהוליים ומתקדמים בתעשייה האווירית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

יחד, כל קבוצה יוצרת במשך  שישה מפגשים פרויקט קטן. הקבוצה שלי מתכננת כלי טייס עתידי", היא מסבירה, "לא נוכל כמובן לבנות את הכלי כרגע מכיוון שהטכנולוגיה הנגישה ומסגרת הזמן שניתנה לנו לא מאפשרים זאת, אך אנחנו מתכננות את הכלי בכל הרמות – האנרגיה שבה הוא ישתמש, החומרים שממנו יהיה עשוי, עלויות, משקל, רמת פגיעה באיכות הסביבה, צורה אווירודינמית. במידה והכלי ייוצר בייצור תעשייתי ויהיה זמין לציבור הרחב, אנחנו מביאות בחשבון גם הסדרי תנועה ותחבורה, מערכות שליטה ובקרה במצב רגיל למניעת תאונות, מערכות בקרה במצבי חירום ועוד".

תוצרי הקבוצה של לירון יוצגו ב- 28 בינואר עם סיום הפרויקט.

אילנה לוסטיג, מנהלת התיכון מסרה כי: "לירון תלמידה מוכשרת והמלצתי עליה מכל הלב. היא מסבה נחת ומביאה כבוד לעצמה, למשפחתה, לבית הספר ולמועצה כולה. אני מאחלת לה בהצלחה בפרויקט הנוכחי ובעתיד לבוא"