גלבוע: יישובי המוא"ז על מפת העדיפויות של התיירות

יישובי הגלבוע יכללו במסגרת הצו לעידוד השקעות ויתווספו למפת העדיפויות בענף התיירות

שר התיירות, מר' יריב לוין, הודיע כי הוא נענה לבקשת המועצה האזורית הגלבוע, וכי מעתה יכללו יישובי הגלבוע במסגרת צו לעידוד השקעות הון (קביעת תחומי אזורים מיוחדים למפעלי תיירות). בכך תתוקן מפת העדיפויות בענף התיירות ותכלול את כל יישובי הגלבוע.

עובד נור, ראש המועצה: "המשאבים הטבעיים של הגלבוע הופכים לבית הטבעי של התיירות המקומית. פעילות תיירותית הינה מנוף צמיחה איכותי, ואנו מעודדים ומטפחים מגמה לעוד ועוד חדרי אירוח ואטרקציות תיירותיות. הבשורה שהתקבלה היא תמיכה ממשית ביזמים ואנשי תיירות מהגלבוע, שיוכלו כעת לבקש, בעבור פרויקטים תיירותיים, מענקים מגובה ההשקעה, ולהסתייע במימון עלויות ההקמה".

הוספת יישובי הגלבוע למפת העדיפויות היא משמעותית ומשקפת הטבות שונות, לדוגמה: יזמים שירצו לקדם הקמת מלון בדרגת תיירות גבוהה יוכלו לקבל מענקים בשיעור של עד 20% למלון, ואילו יזמים שיבקשו להקים מלון בדרגת תיירות עממית, יהיו זכאים למענקים עד ל- 33% מסך עלות ההקמה. במוא"ז הגלבוע הודו למשרד התיירות על המהלך, וציינו כי זוהי הזדמנות מבורכת לפתח אכסון מלונאי בתחומי המועצה, דבר שיהווה מנוע צמיחה לפיתוח התיירות בגלבוע, וישקף תרומה חשובה בתחומי התעסוקה, החינוך והכנסות מארנונה.


בתחילת החודש פרסם משרד התיירות את מפת העדיפויות במטרה לעודד הקמה של מלונות והגדלת ההיצע של חדרי אירוח ברמות שונות (כולל מלונאות עממית ואכסניות), וזאת על מנת להגביר את התחרות ולסייע להורדת המחירים בענף.


 

בתחילת החודש פרסם משרד התיירות את מפת העדיפויות במטרה לעודד הקמה של מלונות והגדלת ההיצע של חדרי אירוח ברמות שונות (כולל מלונאות עממית ואכסניות), וזאת על מנת להגביר את התחרות ולסייע להורדת המחירים בענף. ממסקנות צוות מקצועי של משרד התיירות (שהיוו את הבסיס למפה העדיפויות), התברר כי בעשור האחרון מספר החדרים הפעילים בבתי המלון עלה במתינות, בעוד מספר התיירים גדל משמעותית. התקציב המוקצה לטובת המענקים עומד על 200 מיליון שקלים בשנה.