גלבוע: חיבוק מעצים לאוכלוסייה בסיכון

בגלבוע גייסו את הגן הלאומי מעיין-חרוד, לטובת חיבוק מעצים לאוכלוסיות בסיכון שנאלצו להיות בריחוק חברתי בעת תקופת הקורונה. צילום: מועצה אזורית הגלבוע

המועצה יזמה והגן לאומי מעיין-חרוד פתח את שעריו עבור וותיקי הגלבוע, ועבור משפחות לילדים ובוגרים עם מוגבלות. לאחר שמשרד הבריאות אישר את בקשת מוא"ז הגלבוע, התארחו ( יום ד'), מאות מקרב וותיקי הגלבוע, ומשפחות לילדים עם מוגבלות, במעיין-חרוד, לאחר שזכו להיכנס לפארק הנופש, ולהשתמש במתקנים בחיק הטבע למרגלות הר הגלבוע.
עבור רבים מקרב המשתתפים הייתה זו הפעם הראשונה בא יצאו מהישוב בו הם מתגוררים, מאז אמצע חודש מרץ. מזג האוויר הנעים הוביל רבים מהם אף ליהנות ממי המעיין הזורמים ובבריכת השכשוך. ראש המועצה, עובד נור, הגיע  לברך את הנוכחים, כחלק מרצון המועצה להעלאת המודעות וחיבוק חם למשפחות ולדור המייסדים. "התקופה של הסגר והבידוד, חידדה את ההבנה, עד כמה הריחוק החברתי מביא דווקא לחיבוק קהילתי". אומר עובד נור. "שמחים לאפשר מרחב פרטי ומוגן יחסית, ובעיקר מרחב של טבע קסום, בו יכולים תושבינו שנאלצו להיות מבודדים ומסוגרים בחודשים האחרונים, לחוש חופשים, בטוחים, ונהנים משגרה מבורכת". אומר ראש המועצה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


האירוע המיוחד התקיים בעזרת המחלקה לשירותים חברתיים, עמותת "דורות בגלבוע" ורשות הטבע והגנים, וכלל תוכן מעצים. וותיקי הגלבוע למשל ניצלו את מרחבי הגן-הלאומי לפעילויות של הליכה נורדית, פילטיס בטבע, ואף פעילות של "ביודנסה בטבע", הכוללת חיבור לגוף, לחיים ולשמחה! בעלי המוגבלות נהנו אף הם משלל פעילויות כמו תאטרון, בועות סבון, סדנת תיפוף אינטראקטיבי על כדורי פיזיו, ועוד.
מעבר לתודות לכל העוסקים במלאכה, מתייחסים במוא"ז הגלבוע ליוזמה כתמונת ראי למודל המוצלח של חיים משותפים, בין כל האוכלוסיות המתגוררות ברחבי מועצה, ללא הבדל מין, דת, ישוב, ומצב בריאותי. "הציבור בגלבוע בוחר כל פעם מחדש בדרך הערכים, השיתוף והצמיחה". אומר עובד נור. "אירוע מהסוג הזה מגדיל ומעצים את חוסן הקהילות שלנו. זו דרכנו, והיא זו שסללה את המודל המוצלח לקיומנו, בכל הקשור לחיים המשותפים בין כל האוכלוסיות המתגוררות במועצה". לדברי ראש המועצה.