גלבוע: הסכסוך בין התלמידים גלש לירי בנשק אוטומטי על בית במוקייבלה

שני חשודים בירי באמצעות רובהM-16, קטין כבן 17 וצעיר כבן 21 נעצרו אתמול לאחר מצוד ליד הכפר נעורה. הרקע למעשה סכסוך בין  שני תלמידים הלומדים באותו בית ספר באיזור. צילום: דוברות המשטרה. המחשה: צילום- דוברות המשטרה

האלימות במגזר הערבי: אתמול התקבל דיווח על ירי מנשק אוטומטי לעבר בית בכפר מוקייבלה בגלבוע. בעקבות הדיווח הוקפצו כוחות משטרה לזירה, כאשר במקביל כוחות נוספים החלו בסריקות לאיתור הרכב בו נמלטו היורים מהמקום.
צמד שוטרי סיור שזיהו רכב סמוך לישוב נאעורה, עצרו את היורים החמושים ברובה m-16, באקדחים שלופים סמוך מאד לביתם, בעוד בני משפחותיהם שיצאו מהבתים ניסו לסכל את המעצר.
בשלב מסוים השוטרים שחשו סכנה, נאלצו לירות באוויר על מנת להרחיק את הקהל. הנשק נתפס וכוחות משטרה נוספים שהוזנקו למקום השתלטו על הקהל.
מחומר החקירה עלה כי הסיבה ככל הנראה לירי הוא סכסוך בין תלמידים תושבי הישובים מוקיבלה ו- נאעורה הלומדים יחד בבית הספר האזורי. באירוע הירי עצמו וגם במהלך המעצר לא היו נפגעים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כאמור בסיום החקירה, פרקליטות מחוז צפון הגישה בבית משפט המחוזי בנצרת בקשה למעצרם עד תום ההליכים של שני החשודים, וכתב אישום חמור בגין הובלה של נשק שהעונש עליה הוא 10 שנות מאסר.
בהודעת המשטרה נמסר כי: "משטרת ישראל נלחמת מלחמת חורמה באלימות במגזר הערבי בדגש על שימוש בלתי חוקי בנשק. שוטרי משטרת ישראל נדרשים לעתים להתמודד עם מצבים מורכבים ומסוכנים בהתמודדות עם עברינים חמושים. אירוע זה מצטרף לשורת מעצרים שבוצעו לאחרונה של עבריינים חמושים בנשקים חלקם אוטומטים במחוז צפון."