גלבוע: הישוב החדש נורית חובר לתאורת רחוב

כ – 20 משפחות השתכנו בנורית והיישוב חובר לראשונה לתאורת הרחוב,יריב ספקטור, חבר ועד נורית מטעם המתיישבים, מראשוני המשפחות שעלו על הקרקע: "הוקם ועד אגודה משותף, שמלווה את הקמת היישוב ומצעיד אותו קדימה"

כ – 20 משפחות מתוך כ- 120 מגרשים המתוכננות לקום ביישוב נורית, עברו לבתיהן.  בשבוע שעבר עברה משפחה נוספת ליישוב ולראשונה תאורת הרחוב והתאורה הציבורית חוברה לרשת החשמל (3.12). בשבועות הקרובים יושלמו תשתיות בשני כבישים ביישוב וכן, מדרכה בכביש המרכזי, לרווחת התושבים, שיוכלו לעבור את החורף עם תשתיות בסיסיות. כמו כן, ניתנה הרשאת משרד החינוך להקמת גן ילדים ביישוב וכן, הוגשה בקשה להקמת מרכז קהילתי, שישמש כמועדון ומזכירות. ראש המועצה, עובד נור, סייר בשטח היישוב בשבוע שעבר, ואמר כי זהו "רגע של נחת לחברי נורית ולכולנו, אורות של ההתיישבות החדשה נראים עכשיו בלילות על הרכס".

הישוב קורם עור וגידים
הישוב קורם עור וגידים

 משפחות נורית החדשות, החלו להתיישב על הקרקע בחצי השנה האחרונה ועד קיץ 2016 צפויות כ- 20 משפחות נוספות להשתכן בבתיהן. כ- 40 מגרשים נוספים נמצאים בהליכי רכישה מרשות מקרקעי ישראל ויתר המגרשים ממתינים לבנייה. בוועד היישוב שותפים המועצה, החטיבה להתיישבות והמתיישבים. על עבודות הפיתוח והתשתית אמונה החברה הכלכלית לגלבוע (חכ"ל).

שניר פרידמן, יו"ר הוועד: "אני שמח שאחרי תקופה ארוכה, שבה הקמת היישוב התנהלה בעצלתיים, הצליח ראש המועצה להגביר את הקצב וחיברנו את היישוב לתאורה מרכזית. בימים אלו אנו מקדמים אישורים והרשאות להקמת מבני ציבור, חינוך ותשתיות נוספות. נורית הוא יישוב חדש בישראל, ואני אתן את המקסימום שאני יכול כדי לעזור להמשך תנופת פיתוח".

ועד הישוב חוגג את הדלקת התאורה בנורית עם ראש המוא"ז עובד נור ושניר פרידמן, עוזר ראש המוא"ז ויו"ר ועד הישוב
ועד הישוב חוגג את הדלקת התאורה בנורית עם ראש המוא"ז עובד נור ושניר פרידמן, עוזר ראש המוא"ז ויו"ר ועד הישוב

יריב ספקטור, חבר ועד נורית מטעם המתיישבים, מראשוני המשפחות שעלו על הקרקע: "מעת היבחרו של ראש המועצה, עובד נור, שיתוף הפעולה בין מתיישבי נורית לבין המועצה, התהדק. תוצאת התהליך הן הקמת ועד אגודה משותף, שמלווה את הקמת היישוב ומצעיד אותו קדימה. תוצאות הפעולות שאנו מבצעים עם המועצה, ניכרות בתנופת אכלוס ובנייה מוגברת".

אמנון סתוי, מזכיר היישוב: "הישוב יצא מחושך לאור לקראת חנוכה, המשפחות היו מודאגות ופתאום נדלק האור בכל רחבי היישוב וראינו אנשים שמחים".

אסיפת חברים שהתכנסה ביום רביעי האחרון, בחרה בלילי רוטנברג, לחברת המליאה מטעם נורית.