גלבוע: הוקמה מועצת תלמידים, היו"ר הנבחר הוא איסמעיל זועבי מטייבה

"הגעתי למועצת הנוער בכדי לייצר פעילות משותפת בין שני המגזרים ולקיים דו שיח. אני רוצה להעלות את ההצעות של בני הנוער בפני מקבלי ההחלטות במועצה ומאחל לנו בהצלחה" כך לעמקניוז היו"ר הנבחר זועבי.

הוקמה מועצת נוער בגלבוע ע"י מחלקת הנוער במרכזים הקהילתיים. ראש המועצה, נור, בירך היוזמה וההליך הדמוקרטי ואמר כי : "הקמת מועצת נוער בגלבוע היא חלק חשוב מתהליכי שיתוף וחינוך בלתי פורמלי לערכים וערבות הדדית. אני מאחל בהצלחה לכל בעלי התפקידים והפעילים במועצה".

מנהלת מחלקת הנוער, רוחמה לבקוביץ' לעמקניוז: "היוזמה להקמת מועצת הנוער נבעה מתוך מטרה לתת במה ולייצור פעילויות ערכיות ואקטואליות עבור הנוער, וכן בכדי לקדם את כל הקשור בנושאי הנוער במועצה, בשיתוף עם בני ובנות הנוער. במועצת הנוער נמצאים נציגים מיישובי הגלבוע, המספקים ייצוג ליישובי המועצה, כפי שנבחר על ידם, והיא מונה נערים ונערות מובילים, דעתניים, אחראיים ומסורים, אשר יקימו ויובילו עשייה של בני הנוער למען בני הנוער".


לראשונה בארץ, בגלבוע נבחר לעמוד בראש מועצת נוער מעורבת, יו"ר וסגן ערבי מתנועת "הצופים הדרוזים והערבים", מזכ"ל ודובר מתנועת "בני המושבים", דבר שמשקף על פניו את מערכת היחסים הסובלנית שקיימת בין כל המגזרים בגלבוע.
הקמת מועצת הנוער משקפת בנוסף את הכיוון הרשמי של מוא"ז הגלבוע והעומד בראשה עובד נור, שלמרות החששות והביקורות שהוטחו בו לפני הבחירות, הוא ממשיך את הקו של קודמו עטר, ואף יוזם פעילויות בין המגזרים לטיפוח הדו קיום בשטח באופן  בלתי אמצעי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

חברי מועצת הנוער בגלבוע יהוו גוף מקשר בין כלל בני הנוער לאנשי המועצה, ויעלו בקשות והצעות של בני הנוער לשיפור הפעילות הבלתי פורמלית, יציגו רעיונות לקיום מפעלים, יפעלו לטובת הקהילה ואף יקבלו תקציב לבניית פעילויות למען הנוער.

מועצת הנוער נפגשת באופן סדיר וקיימה בפגישתה האחרונה בחירות לתפקידי המפתח במועצה. לתפקיד היו"ר נבחר איסמעיל זועבי מטייבה , סגן יושב ראש מחמוד ג'ומעה מטייבה, דובר המועצה הוא עידן לנדר מחבר ומזכל"ית המועצה היא זיו אונר מבית השיטה.

איסמעיל זועבי: "אני מתנדב עם בני הנוער בכפר טייבה כ – 4 שנים, הגעתי למועצת הנוער בכדי לייצר פעילות משותפת בין שני המגזרים ולקיים דו שיח. אני רוצה להעלות את ההצעות של בני הנוער בפני מקבלי ההחלטות במועצה.  אני שמח שנבחרתי ע"י חברי במועצת הנוער לייצגם כיושב ראש המועצה ומאחל לנו בהצלחה".
מחמוד שנבחר לסגנו של זועבי:" נבחרתי לסגן ראש מועצת הנוער, לאחר שנערכו בחירות על ידי בני נוער מהיישובים השונים. אני גאה לייצג את נוער הגלבוע. הייתי חניך בתנועת הצופים במשך 3 שנים וכיום אני מדריך בני נוער בתנועת הצופים (הדרוזים והערבים) בכפר טייבה ומתנדב בפעילות החברתית בכפר. אני מאחל הצלחה למועצת הנוער גלבוע. מחמם את הלב ששגרירי השלום יוצאים מהגלבוע".

עידן דובר מועצת הנוער
עידן מגוש חבר, ישמש דובר מועצת הנוער

עידן: "אני תלמיד כיתה י"ב, גר בגוש חבר ומדריך זו השנה השלישית  בתנועת 'בני המושבים', הגעתי למועצת הנוער בשביל לייצג את גוש חבר ולנסות ולהוביל לשינוי".

זיור אומר שנבחרה למזכל מועצת הנוער
זיור אונר מבית השיטה, נבחרה למזכ"ל מועצת הנוער

זיו: "אני תלמידת כיתה י', לומדת בביה"ס "גאון הירדן" וגרה בבית השיטה. אני חושבת שחשוב שבני הנוער – יהודים וערבים גם יחד, ישפיעו ויזמו פעילויות מגבשות. חשוב שיהיו פעילויות משותפות ושלא נפחד או נירתע אחד מהשני. בנוסף, חשוב לי שנשמור על כבודנו כקהילה, כבני אדם וכבני נוער- דור העתיד. אני מאחלת הרבה הצלחה למועצת הנוער ושנצליח להגשים את היעדים העומדים בפנינו".