גלבוע/גליל: יפתח זיו על הכוונת של מכבי ת"א 

אלופת המדינה מעוניינת לצרף את הרכז הצעיר בעקבות מכת הפציעות הקשה. גלבוע גליל תאפשר לו לעזוב? 
מאת: יובל יוספי
צילום: גלבוע/גליל מדיה ודיגיטל

בשבועות האחרונים חל שינוי חיובי בגלבוע גליל. הקבוצה אט אט יוצאת מהמשבר שפקד אותה, ובעקבות שני הניצחונות האחרונים, ניצחון יוקרתי על הפועל ירושלים, וניצחון משכנע על עירוני נס ציונה, החבורה של ליאור ליובין התרחקה מהתחתית וחלום הפלייאוף נראה ריאלי מתמיד.
גורמים בכירים במועדון מספרים שהשינוי החל עוד מאז אותו משחק מותח מול מכבי ת"א בגן נר, שנקלע לשתי הארכות דרמטיות, שבסיומן גלבוע הפסידה. "השחקנים נתנו הכל על הפרקט, וההפסד הכואב ההוא, למרות היכולת הטובה שהצגנו במשחק, רק עשה אותנו יותר רעבים" אומרים בקבוצה.

כזכור, הקבוצה פתחה את העונה בסערה והעמידה את המאזן הטוב ביותר שלה מאז עונת האליפות, מה שעורר ציפיות אצל לא מעט אוהדים. לאחר מכן הגיע המשבר שבו חניכיו של ליאור ליובין הפסידו בשבעה משחקים מתוך שמונה, אך קברניטי המועדון לא התרגשו ונתנו גב למאמן בסיטואציה הבעייתית שנוצרה.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


על פי מנכ"ל המועדון, ארצי פרטי, המאמן היה הבחירה הראשונה של גלבוע לאחר עזיבת אריאל בית הלחמי להפועל ת"א בקיץ האחרון, ומבחינת הנהלת המועדון אופציית הפיטורים כלל לא עמדה על הפרק.
ביום שני האחרון, הקבוצה גברה 96-80 על עירוני נס ציונה, והאוהדים זכו לראות את הרכש החדש מייקל יאנג בהופעת בכורה מרשימה.
כידוע, גלבוע גליל הוא מועדון שמזוהה בתור חממה ישראלית לשחקנים צעירים, והרבה שחקנים שהחלו את דרכם בקבוצה התקדמו והגיעו רחוק. אז אולי שחקן ישראלי נוסף, יצטרף לרשימה?
מדובר ברכז בן ה-24, יפתח זיו, שהגיע רק בקיץ למועדון מעירוני נהריה. בעקבות מכת הפציעות הקשה שפקדה את החבורה של יאניס ספרופולוס, במכבי תל אביב עושים מאמצים גדולים לצרף שחקן ישראלי שיוריד את העומס במשחקי הליגה. במכבי גיששו לגבי השחקן כבר לפני כמה שבועות, אך חיים אוחיון, האיש החזק במועדון, הציג עמדה נחרצת ולא נתן אישור לשחרורו. אך כעת, המהלך נראה יותר ריאלי.
בסביבת המועדון מספרים שעל מנת שהמהלך יצא לפועל מכבי תצטרך לפצות את גלבוע על שחרורו, ויהיה מעניין לראות כיצד הסאגה הזו תתפתח.
מהמועדון נמסר: "אנחנו שמחים שקבוצות מעוניינות בשחקנים הישראלים והזרים של גלבוע. נכון לרגע זה, לא נעשתה פנייה רשמית לגבי יפתח זיו, ובכל מקרה אין בכוונת המועדון לשחרר את זיו או כל שחקן אחר תחת חוזה".
בקבוצה ינסו להמשיך את המומנטום הנהדר מהתקופה האחרונה, וביום שני הקרוב צפויה להם משוכה קשה בדמות מכבי ראשל"צ של גיא גודס.