גלבוע/גליל: המועדון רושם היסטוריה ישראלית חסרת תקדים

נדיר במחוזות הכדורסל בליגת העל: סגל קבוצת גלבוע/גליל רושם היסטוריה חסרת תקדים! לראשונה בליגת העל שמונה שחקנים תוצרת מועדון הנוער המקומי, ובנוסף: לראשונה מזה 30 שנה, שלושה שחקנים בסגל קבוצה בליגה העל, הם תושבי אותו קיבוץ

גאוות יחידה, ערכי ההתיישבות במלוא תפארתם, הצטיינות ספורטיבית, ואהבה גדולה למקצוע הכדורסל, כל אלו מלווים את החזרה לפרקט של קבוצות הפועל גלבוע/גליל. לקראת תחילת המשחקים ב-21.6 בליגת העל בכדורסל, רושם המועדון מהגלבוע נתון יוצא דופן בנוף הכדורסל הישראלי, לאחר שסגל שחקניו הרחב מונה כעת שמונה שחקני בית, שצמחו במועדון הנוער המקומי גלבוע/מעיינות.
אל הקפטן המשותף יותם חנוכי, בניה סרור, עמית ראובן, ורון קופר, הצטרפו לאחרונה- אייל ננקין ואיתי מושקוביץ שחזרו מאליצור נתניה, ואביאל לוי, שחזר מהפועל עפולה מהליגה הלאומית. מצטרף אטרקטיבי נוסף , הוא הגבוה המרשים, גלעד לוי, שחוזר לגלבוע מאקדמיית הנוער של קבוצת אסטודיאנטס הספרדית. כל שמונת השחקנים הם בוגרי מועדון הנוער, ששם לו למטרה לחנך ולהכשיר שחקניות ושחקנים צעירים, כאשר הוא פועל בכל הגילאים הצעירים, ובכל המגזרים בתחומי המועצה. חלק גדול מבוגרי גלבוע/מעיינות השתלבו בקבוצות הבוגרות השונות, ואף מככבים בליגות הבכירות, כמו חואקין שוכמן (היום בהפועל ת"א), עוז בלייזר, זיו בן צבי, ועוד.
נתון מעניין נוסף, יירשם כאשר לראשונה מזה שלוש עשורים (לפחות), יכלול סגל קבוצה בליגת העל בכדורסל, שלושה שחקנים אשר מתגוררים באותו יישוב בהתיישבות הוותיקה. השחקנים איתי מושקוביץ, רון קופר ויותם חנוכי לא רק צמחו באותו מועדון נוער, אלא הם תושבי קיבוץ בית-השיטה. נתון זה גורם "לזקני העמק" להתרפק על נוסטלגיה ספורטיבית קסומה, שאופיינה בתקופה בה קבוצות ספורט מהתנועה הקיבוצית, כיכבו בליגות העליונות של ספורט הכדור בישראל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במועדון הנוער גלבוע/מעיינות ששימש להם כחממה לא נשארו אדישים לנתון היוצא דופן הזה. "גם בחלומות הכי ורודים שלנו לא ייחלנו לרגע בו 8 שחקני הבית יהיו בסגל של גלבוע/גליל". אומר בהתרגשות לירן וינקור, מנכ"ל מועדון גלבוע/מעיינות. "יש לנו דרך ברורה כי היא משובצת בערכים מנחים- להיות הכי טובים מחוץ למגרש, שזה מה שעושה אותנו טובים על המגרש. נכון, לא כולם ישחקו, אבל בזמן שכל האגודות האחרות מחתימות ישראלים מכל הבא ליד, ומעבר לים, דאגה גלבוע/גליל שכל הישראלים שמצטרפים יהיו בוגרי המועדון! אנחנו גאים, גאים מאוד, אוהבים, נרגשים, וכבר חושבים על החלומות הבאים, למען קהילת ילדי הכדורסל בגלבוע/מעיינות!" אומר וינקור.

במדי קבוצת הנוער של גלבוע/מעיינות. מימין לשמאל למעלה: בניה סרור, יותם חנוכי, איתי מושקוביץ, אביאל לוי, שני משמאל למעלה אייל ננקין. למטה מימין עמית ראובן ורון קופר. צילום: גלבוע/מעיינות
במדי קבוצת הנוער של גלבוע/מעיינות. מימין לשמאל למעלה: בניה סרור, יותם חנוכי, איתי מושקוביץ, אביאל לוי, שני משמאל למעלה אייל ננקין. למטה מימין עמית ראובן ורון קופר. צילום: גלבוע/מעיינות

ארצי פרטי, מנכ"ל גלבוע/גליל: "זוהי רוח ההתיישבות, ואלו הם הערכים המחנכים את בני הנוער שלנו להוביל ולהצטיין- ספורטיבית וחינוכית. מאז הקמת גלבוע/גליל אנו שואבים את כוחנו מהקהילה. מאחורינו לא רק עשרות אלפי אוהדים, אלא גם מועדון נוער מהמפוארים בארץ, שמחנך לספורט ולדרך ארץ. מבחינתנו זוהו התגשמות של חלום המחבר בין קהילה ובית לכישרון של הגלבוע בכדורסל". לדברי פרטי.
כחלק מהכנות גלבוע/גליל לחידוש הליגה תערוך הקבוצה שני משחקי אימון- מול מכבי חיפה (ב-12/6 בשעה 13:40), ומול הפועל ירושלים (ב-16/6 בשעה 14:00). שני המשחקים ישודרו בטלוויזיה. ב- 21.6 חוזרת כאמור הליגה, כאשר גלבוע/גליל תתארח מול הקבוצה העירונית בנהריה.

 

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|