ב' זה ביבי: ראש הממשלה פתח את שנת הלימודים בגלבוע

מפגש פסגה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט פתחו את שנת הלימודים בטמרה בגלבוע ובנצרת עלית. "אני רוצה שתהיו אזרחים נאמנים ומשולבים במדינת ישראל, זאת המדינה שלכם", אמר נתניהו בביקור בבית הספר בטמרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט, פתח הבוקר את שנת הלימודים תשע"ז בבית הספר היסודי "טמרה העמק" שביישוב טמרה שבשטח שיפוה של המועצה האזורית גלבוע.
בית הספר טמרה העמק הוא בית ספר יסודי ממלכתי ערבי עם כ-200 תלמידים. רה"מ נתניהו ושר החינוך התקבלו ע"י תלמידי בית הספר בטקס חגיגי ובברכה בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית.

• נתניהו לתלמידי טמרה: "אני רוצה שתלמדו את האמת, והאמת אומרת שאנחנו נועדנו לחיות ביחד"

בפתיחת המפגש אמר נתניהו לתלמידי בית הספר: "שלום לכם, שלום כיתה א'. אני זוכר שאני באתי לכיתה א' ונורא התרגשתי, זה נורא מרגש. על הלוח היה כתוב "שלום כיתה א'", לקח לי קצת זמן להיות מסוגל לקרוא את המילים האלה. אחר כך היה "שלום כיתה ב'" ו"שלום כיתה ג'" – וככה זה נמשך וזה מה שמצפה לכם. אני רוצה ילדות וילדים, שכל אחד ואחת מכם תעשו שני דברים: דבר ראשון, תלמדו. דבר שני, תהיו ילדים טובים, תשמעו להורים שלכם, תשמעו גם למחנכת. אני רוצה שתקשיבו לי, כי אני רוצה שאתם תלמדו – תלמדו לכתוב, תלמדו לקרוא, תלמדו עברית, ערבית ואנגלית. אני רוצה שתלמדו מתמטיקה, אני רוצה שתלמדו מדע, אני רוצה שתלמדו היסטוריה – היסטוריה של העם היהודי, היסטוריה של הציבור שלכם. אני רוצה שתלמדו את האמת, והאמת אומרת שאנחנו נועדנו לחיות ביחד.


"עם כל הכבוד לכולנו, מכובדי ראש הממשלה וכבוד שר החינוך, ביום חג זה, כל הכבוד הוא לילדנו. ואני מבקש להקדיש להם את כל הבמה. אנו רואים כבוד גדול בבחירתם של רה"מ ושר החינוך לפתוח את שנת הלימודים תשע"ז, כאן אתנו בגלבוע. כאן בחלקת האלוהים הקטנה שלנו בגלבוע, אנו מקיימים תיקון עולם, בחינוך ערכי- והצמחת דורות של תלמידים, לחיי אחווה, אחדות גורל ושותפות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אני רוצה שתהיו רופאים, מדענים וסופרים, ותהיו כל מה שאתם רוצים ויכולים להיות. אני רוצה שתהיו אזרחים נאמנים ומשולבים במדינת ישראל, זאת המדינה שלכם. אני ממש מתרגש בשבילכם, אז תלמדו טוב, תחזרו הביתה ותעשו מה שאימא ואבא אומרים לכם. שיהיה לכם בהצלחה".

• נור: "כאן בחלקת האלוהים הקטנה שלנו בגלבוע, אנו מקיימים תיקון עולם"

עובד נור, אמר בטקס פתיחת שנת הלימודים: "עם כל הכבוד לכולנו, מכובדי ראש הממשלה וכבוד שר החינוך, ביום חג זה, כל הכבוד הוא לילדנו. ואני מבקש להקדיש להם את כל הבמה. אנו רואים כבוד גדול בבחירתם של רה"מ ושר החינוך לפתוח את שנת הלימודים תשע"ז, כאן אתנו בגלבוע. כאן בחלקת האלוהים הקטנה שלנו בגלבוע, אנו מקיימים תיקון עולם, בחינוך ערכי- והצמחת דורות של תלמידים, לחיי אחווה, אחדות גורל ושותפות. קהילת הגלבוע מתגאה בתעשייה טכנולוגיית מהמובילות בארץ ובעולם. אותה תעשייה שמובילה אותנו לפריצות דרך בתחומי הרפואה, הרובוטיקה, והאלקטרוניקה. ללא ספק בתעשייה טכנולוגית טמונה ההזדמנות, למימוש החזון והיתרון הישראלי בעולם. מגיע לילדנו אלה בגלבוע להיות תעשייני העתיד! יש בכוונתנו לפעול למיצוי ההזדמנות הזו ויש רק דרך אחת לעשות זאת: חינוך הוא התשובה לכל השאלות! אני קורא בזאת לך כבוד ראש הממשלה ולך שר החינוך, להצטרף אלינו ולתמוך בקידום וטיפוח החינוך הטכנולוגי בגלבוע, לצד המשך הגשמת החינוך הדמוקרטי והערכי! יהיה בכך תרומה מכרעת ואמתית עבור תושבי הגלבוע. ויהיה בכך אות ומופת להצבת הפריפריה במרכז, לא בלשון מליצה, כי אם במעשיים מהותיים שיקרבו ויגשרו על המרחק בין יישובי הספר אל הארץ במרכז. *שתהייה שנת לימודי פורייה, מצמיחה ומנהנה לכולנו", סיכם נור.

• מהגלבוע לנצרת עלית

בתום הביקור בגלבוע המשיך נתניהו לביקור בנצרת עלית וביקר בבית ספר בעיר יחד עם רונן פלוט, ראש העיר הנכנס. לשניים היכרות קרובה וקשרי ידידות ארוכי שנים עוד מהעת שפלוט שימש בתפקיד מנכ"ל הכנסת.

עוד תמונות מביקור נתניהו ובנט באיזור: