גלבוע: אושרה תכנית ההתייעלות, לעובדים הוצעה פרישה מרצון

מליאת המועצה האזורית גלבוע אישרה מסגרת פעולה לתכנית התייעלות ותקציב לשנת 2016. ראש המועצה, עובד נור: "התכנית מתבצעת בתיאום ועל פי הנחיות משרד הפנים, ויישומה יאפשר לבנות את הגלבוע ולהשקיע במימוש הפוטנציאל"

בישיבת מליאת המועצה שהתקיימה ביום שלישי האחרון, הוצגה מסגרת תקציבית לשנת 2016 ולמרות צעדי ההתייעלות שינקטו, לא יפגע השירות לתושבים ואף מתוכננות השקעות חדשות. ראש המועצה הגיש הצעה למסגרת תקציב מאוזנת לשנת 2016, שנאמדת בכ- 178מיליון שקלים.

על פי הצעת התקציב, צפוי גידול של כ- 9 מיליון שקלים בהכנסות מארנונה, כתוצאה מהגברת פעולות גבייה ואכיפה והגידול באוכלוסייה. צפי מתן הנחות בארנונה נאמד בכ- 800 אלף שקלים.
על פי הצעת התקציב, תסיים המועצה את שנת התקציב 2015 בגרעון של כ- 10 מיליון שקל. ראש המועצה, עובד נור: "הצעת התקציב כוללת צעדי התייעלות פנימיים וניהוליים של המועצה, כולל פעולות חסכון נדרשות. אעשה את כל המאמצים שלא לצמצם את השירותים לתושבים, ואף להגדילם. עלינו לנהוג באחריות ולהביא את המועצה לניהול תקציבי מאוזן ותקין, כך שניתן יהיה להשקיע בפיתוח ושירותים".


מוא"ז גלבוע נדרשה ליישם את החלטת משרד הפנים משנת 2012 לפיה יקלטו עובדים מהמתנ"ס לשורותיה. "תנאי העסקת העובדים עומדים לנגד עיני ונקיים את הדרישה לקלוט עובדים", אמר נור, "מצד שני, בשיתוף משרד הפנים ייבחנו משרות קיימות שאינן נחוצות בעת הזו". תקציב השכר צפוי לגדול בכ-מיליון שקל עקב העברת כח האדם למועצה, על כן נדרשת המועצה להפחית את הוצאות השכר באותה מידה.


 

מודעה בדבר פרישה מרצון על לוח המודעות של מוא"ז הגלבוע
מודעה בדבר פרישה מרצון על לוח המודעות של מוא"ז הגלבוע

 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• ובינתיים במסדרונות המועצה: מודעה על לוח המודעות מציעה לעובדים לפרוש מרצון

סמוך למועד אישור התקציב, על לוח המודעות הראשי בבניין המועצה, נתלתה מודעה שעיקרה הזמנת עובדים המעוניינים לפרוש מהמועצה בהסכמה, בעקבות דרישת משרד הפנים לצעדי התייעלות בהוצאות המועצה ביניהם צמצום גם בעלות השכר הכוללת של עובדי המועצה.

כחלק מהשקיפות שמנהיג נור במועצה, הובאה מסגרת תכנית ההתייעלות למליאה, זאת מתוך מטרה לשתף את נבחרי הציבור והתושבים. נור: "נבחרתי לשרת את הציבור, הבטחתי מנהיגות אחרת ואני מקיים. יש הרבה מאוד עבודה לפנינו, אני מבקש להודות לחברי להנהלה ולמליאה ולשותפיי לדרך, יחד נביא  לצמיחה מחודשת ומימוש הפוטנציאל של הגלבוע".

החלטות המליאה יועברו לאישור משרד הפנים וראש המועצה יחל כעת לקיים את דיוני התקציב וההתייעלות המפורטים לשנת 2016, בהתאם למסגרת שאושרה במליאה כאמור. עם סיום גיבוש התקציב, הוא יובא לאישור המליאה.