גישור עם סוף מפתיע

זוג שהיה על מדרגות הרבנות עשה פניית פרסה. תשאלו למה? התשובה בפנים

לאחרונה קיבלתי מספר פניות בנושא הגישור הזוגי. נשאלתי האם תפקיד המגשר הוא לטפל בזוגיות או אולי לייעץ לזוגות? ההיבט המובהק של הגישור הזוגי הוא לסייע לזוגות, שהחליטו להתגרש או השוקלים להתגרש, להגיע להסכמות הדדיות בדרכי נועם.

צחי כהן - מגשר
צחי כהן – מגשר

אך קרה לא אחת שבזכות הליך גישור שעברו, הבינו חלק מהזוגות כי המחלוקות ביניהם אינן מצדיקות פירוק משפחה. הגישור הינו חוליה בתהליך שעובר הזוג, המהווה שלב ביניים בדרך להחלטה כבדת המשקל: "האם להתגרש?"

הגישור עוסק ב"איך" ופחות ב"למה". פחות טיפול או ייעוץ ויותר מאמץ להבין מה חשוב לכל אחד מבני הזוג. לעיתים מצליח הגישור לתת מענה לזוגות ששוקלים להתגרש אך אינם מבינים את ההשלכות הצפויות, או שאינם בשלים לגירושין.

 • על הפגישה שמעולם לא התקיימה…

כך למשל גישרתי בין בני זוג שהחליטו להתגרש. הם ביקשו לקבל הסבר על הליך הגירושין ומשמעויותיו. בני הזוג העלו טענות האחד נגד השני, אך בד בבד ציינו כי בזכות מפגשי הגישור "היו אלו הפעמים הבודדות שבן הזוג השכיל להקשיב ולהבין מה חשוב לי…"

 

ככל שהתקדמנו במפגשים, הבנתי כי המחלוקות בין בני הזוג פתירות בתוך הנישואין, אך הזוג בחר להמשיך בגישור למטרת גירושין ואף ביקש להתקדם בנושאים הכלכליים של הסכם הגירושין. קבענו פגישה נוספת לשם כך, אך פגישה זו לא התקיימה…

חלפו שנתיים ימים מאז אותו גישור, אני עוקב מרחוק, שמח בתרומתי הצנועה להמשך חייהם המשותפים כזוג וכמשפחה. שבוע טוב ומגושר לכולם.