גזית: 70 שנות היסטוריה התכנסו לספר מרתק

בספר, מצא לנכון איתן קליש, תושב הקיבוץ, לספר שוב את סיפורו של הקיבוץ. צילום- חנה גולדמן קליש

בפרוס שנת השבעים להיווסדו של קיבוץ גזית, מצא לנכון איתן קליש, תושב הקיבוץ, לספר שוב את סיפורו של גזית, ולספק הצצה לפרקים בהיסטוריה שלו. לשם כך הוא ליקט סיפורים, פרטים ומידע ואיגד את כולם למהדורת ספר דיגיטלי חגיגי.
לספר יש מטרה כפולה: מחד, לתת ביטוי לתחומי החיים השונים של הקיבוץ: לגרעינים שייסדו והקימו את גזית, להתפתחות הכלכלית שחלה בו, לחינוך, לתרבות, לרווחה, ליצירה האמנותית והספרותית, לצמיחה הדמוגרפית, לשינוי אורחות החיים ועוד. זהו מבחר המייצג את שטחי החיים המגוונים והעשייה המאפיינים את גזית, וגם נותן פרספקטיבה היסטורית על תולדותיו.
מאידך, הספר מציג את עבודתו של קליש בגזית, כמראיין לאורך שנים רבות. בספר זה מקובצים מבחר מהראיונות והכתבות הרבים שפורסמו מעל דפי עלוני הקיבוץ ובאתר האינטרנט שלו, בחמש עשרה השנים האחרונות.
בספר זה ניתנה רשות הדיבור לחברים עצמם, ללא פרשנות וללא סקירות היסטוריות במובן המקובל של המילה. זהו אוסף ראיונות, תעודות ומסמכים- המובאים מ"מקורות ראשוניים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשל מגבלות מקום, הוכנסו לספר רק מדגם מייצג של רוב תחומי החיים בקיבוץ. בקיבוץ גזית היו ועדיין ישנם המון חברים שעשו ותרמו רבות, והשאירו חותם על הקיבוץ בתחומי עשייה רבים ומגוונים, אך הספר מורכב ברובו מראיונות שקליש קיים במשך השנים.
"אני מאמין בחשיבות של בניית "זיכרון היסטורי" של קהילה, מספר קליש, "כזה שיתרום להיכרות בין חברי הקהילה ולבניית גאוות יחידה. אני מקווה שספר זה יסייע בהשגת מטרות אלו, שיש להדגישן שוב ושוב לקראת שנת השבעים לקיבוצנו".
ראש המועצה אייל בצר מסר: "סיפורו של קיבוץ גזית הוא סיפור ההתיישבות של העמק כולו. ישר כוח על היוזמה שבכתיבת הספר, על עבודת איסוף החומרים וכתיבתו. מדובר בעבודת שימור היסטורית שתישאר אתנו לעד."

קישור לספר הדיגיטלי: https://www.tiktakti.co.il/catalog/eitan-kalish/gazit-history/

 

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|