גולני שלי: בטקס מרגש הוענקו אותות המערכה ברצועת הביטחון ודרום לבנון ליוצאי החטיבה

האותות הוענקו ליוצאי חטיבת גולני על הלחימה ברצועת הביטחון בלבנון בטקס שהתקיים באתר ההנצחה ומוזיאון החטיבה בצומת גולני במעמד מפקדי חטיבת גולני לדורותיה. צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי האחרון, במעמד טקס מרגש בצומת גולני לציון השתתפות במערכה ברצועת הבטחון בדרום לבנון, הוענק ליוצאי חטיבת גולני "אות המערכה״ על הלחימה ברצועת הביטחון בלבנון בראשות מפקד החטיבה, אל״ם ברק חירם. בין הנוכחים בטקס היו מפקדי חטיבת גולני לדורותיה ובינהם הרמטכ״ל לשעבר רא״ל (מיל׳) גדי איזנקוט.
אות המערכה מוענק כהוקרה לחיילים, עובדי צה"ל ואנשי צד"ל ששירתו בצה״ל בתקופה שבין ה-30 בספטמבר 1982, ועד ה-24 במאי 2000, ביחידות שפעלו בגזרת לבנון או פעלו לתמיכה במאמץ הלחימה באופן ישיר.
עיצוב האות נעשה על ידי מר יגאל גבאי בהובלת ענף המשטר והמשמעת בצה"ל. הצבעים כחול ולבן שבמרכזו מייצגים את צבעי דגל ישראל, הצבע האפור מייצג את הפעילות המבצעית הממושכת וצבע המוצבים ברצועת הביטחון, הצבע הירוק מייצג את הלחימה בשטח רווי צמחיה, הצבע האדום מייצג את הנפגעים בגוף ובנפש, האבדות ואת העוז וגבורת הלחימה. כמו כן, הצבעים ירוק ואדום מייצגים את צבעי דגל לבנון.

בוגר החטיבה, הרמטכ״ל לשעבר רא״ל (מיל׳) גדי איזנקוט נואם בפני המשתתפים בטקס
בוגר החטיבה, הרמטכ״ל לשעבר רא״ל (מיל׳) גדי איזנקוט נואם בפני המשתתפים בטקס

חטיבת גולני מהווה נדבך חשוב בכל מלחמות ישראל ובלחימה ברצועת הביטחון בפרט. ההון האנושי, מורשת הקרב ומסירות הלוחמים הם רק חלק ממה שהופך את החטיבה למה שהיא. חלוקת אות המערכה ליוצאי החטיבה היא אבן דרך חשובה בסיפור המפואר שלה ומאפשרת להוקיר את הלוחמים שאמנם עזבו את גולני, אבל גולני לא עזבה אותם.
סגן מפקד חטיבת גולני, סא"ל נתאי עוקשי מספר על חלוקת האותות: "חלוקת אות המערכה למפקדי החטיבה זו היא אבן דרך חשובה במורשת המפוארת של חטיבת גולני המאפשרת לחלוק כבוד והערכה ללוחמים ולמפקדים אשר שירתו בחטיבת גולני בתקופת רצועת הביטחון".