גדעונה: ריחות רעים ויתושים כתוצאה מהיקוות מים

תושבי המושב סובלים ממטרדי ריח ומכת יתושים בעקבות היקוות של מים בתעלה הסמוכה לכניסה למושב. המועצה האזורית גלבוע: "התקלה טופלה מיידית על ידי קולחי הגלבוע. מעבר לכך, רשות הניקוז מזרימה מים מליחים למקום, על מנת להחיות את נחל חרוד"

תושבי המושב גדעונה, שבשטח שיפוטה של המועצה האזורית גלבוע מתלוננים בשבועות האחרונים על ריחות רעים, יתושים ומטרדים נוספים כתוצאה מהיקוות מים בתעלה עמוקה הסמוכה לכניסה למושב.

• ריחות רעים ומסריחים, ממכת יתושים עד לכדי רמה שאי אפשר ללכת בסמוך לתעלה

תושב וותיק של המושב סיפר השבוע ל"חדש בעמק": "מדובר במטרד ומפגע של ממש, שאנחנו תושבי המושב סובלים ממנו רבות. זה פשוט נחל ביוב שמקבל את פני הבאים שנכנסים למושב בו אנו מתגוררים. להערכתנו ההיקוות מתרחשת לאחר שבריכת חמצון סמוכה או מתקן טיהור מתמלאים, ולאחר מכן יש גלישה וזרימה של הביוב לכיוון התעלה המדוברת. פנינו למוקד המועצה מספר פעמים בכדי שהמפגע הזה יטופל אחת ולתמיד. אחרי זמן מה נשלחה אלינו ביובית, אבל המפעיל שלה אמר שהטיפול במטרד הזה לא בתחום אחריותו ועבודתו. בפועל, אנחנו ממשיכים לסבול מריחות רעים ומסריחים, ממכת יתושים עד לכדי רמה שאי אפשר ללכת בסמוך לתעלה וכמובן ממראה לא אסתטי בעליל. אנחנו חושבים שהגיע הזמן שמישהו במועצה ייתן את הדעת על המטרד הזה שפוגע מאוד באיכות חיינו", סיכם התושב.

ממועצה אזורית הגלבוע נמסר: "התקבלה פנייה בגין זרימת ביוב לתעלה. התקלה טופלה מיידית על ידי קולחי הגלבוע. מעבר לכך, רשות הניקוז מזרימה מים מליחים למקום, על מנת להחיות את נחל חרוד. נמשיך לפעול לטובת התושבים, ואנו קוראים לדווח לנו באמצעות מוקד 109 בכל בעיה".