גבעת המורה: חיפשו עתיקות ומצאו תא מעצר

שודדי עתיקות נתפסו "על חם" בעת שחפרו בבור מים עתיק בגבעת המורה. השודדים שברו את שכבת הטיח שדיפנה את בור המים, והחלו לחצוב את הסלע, תוך כדי הרס הבור הקדום. החשודים נעצרו ונחקרו במשטרה לקראת הגשת כתבי אישום. צילומים: ניר דיסטלפלד, באדיבות רשות העתיקות

לפני כשבוע הגיעו שמונה אנשים עם ציוד חפירה לאתר העתיקות גבעת בולק שלמרגלות גבעת המורה, והחלו לחפור בבור מים עתיק בן יותר מ-1500 שנה – מהתקופה הרומית-ביזנטית.
השודדים שברו את שכבת הטיח שדיפנה את בור המים, והחלו לחצוב את הסלע, תוך כדי הרס הבור הקדום. כשהתכוונו לעזוב את האתר, תפסו פקחי היחידה למניעת שוד, יחד עם צוותי מתמיד של מג"ב ומתנדבים שבעה מתוך שמונת השודדים. חשוד נוסף שהיה עמם הצליח להימלט.

הציוד המיוחד ששימש את שודדי העתיקות בגבעת המורה
הציוד המיוחד ששימש את שודדי העתיקות בגבעת המורה

לדברי ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד במרחב צפון של רשות העתיקות, "מי שחושב למצוא באדמה עתיקות, מסתכן שבמקום זאת ימצא את תא המעצר. חיפוש אחר עתיקות וחפירה באתרי עתיקות הם עבירות על החוק, המטופלות במלוא החומרה בכל רחבי הארץ בידי מפקחי היחידה למניעת שוד עתיקות, המשטרה וכוחות מג"ב. זו הזדמנות לשבח את שיתוף הפעולה בין גורמי האכיפה השונים, כאן ובאירועים רבים אחרים, המסייע רבות לשמירה על עתיקות ארצנו".
אתר העתיקות גבעת בולק טרם נחפר בחפירה ארכיאולוגית, אבל ניתן לזהות בשטח שרידים של מבנים עתיקים, מתקנים חצובים כולל גתות ליצור יין, בורות מים וקברים. ע"פ החרסים בשטח, היה האתר מיושב בתקופת הברזל, ההלניסטית, הרומית והביזנטית.
שבעת החשודים שנתפסו נעצרו והובאו לתחנת המשטרה, שם נחקרו ושוחררו בערבות. לדברי דיסטלפלד: "יש די ראיות בתיק החקירה, ובימים הקרובים התיק יועבר לעיון היועץ המשפטי של רשות העתיקות".