גאוות העמק: השחיינית הפראלימפית אראל הלוי זכתה במדליית כסף באליפות אירופה ושברה שיא ישראלי

הלוי, שגרירת "כתר", זכתה במדליה במשחה ל-400 מטרים חופשי. "אני שמחה על המדליה ובעיקר על השיא האישי, ומודה על ההזדמנות לייצג את ישראל בכבוד במיוחד בזמנים קשים אלו", אמרה הלוי השבוע. צילום: רון בולוטין

השחיינית הפראלימפית אראל הלוי מאלון הגליל שבעמק יזרעאל, שגרירת כתר זו השנה השנייה, זכתה ביום שני במדליית כסף במשחה ל-400 מטר חופשי באליפות אירופה ושברה שיא ישראלי עם זמן של 4:38:24 דקות. מדובר בהישג מרשים להלוי, שזו עבורה מדליית כסף ראשונה באליפות אירופה.
הלוי היא אחת מארבע ספורטאיות פראלימפיות בהן בחרה כתר כשגרירות החברה, ולהן כתר מעניקה חסות ורוח גבית כל הדרך עד למשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2021.
ארבע הספורטאיות בהן תומכת כתר הן אראל הלוי (שחיה) קרולין טביב (טניס שולחן), סימונה גורן (חתירה) ואילהאם מחאמיד רוזין (כדור-שער). אראל, קרולין, סימונה ואילהאם מייצגות הלכה למעשה את ערכיה של כתר: גאווה ישראלית, חתירה למצוינות ועוצמה תוך עמידה באתגרים בלתי סבירים.
על אף דחיית המשחקים הפראלימפיים שהיו אמורים להתקיים באוגוסט 2020, הארבע המשיכו לקבל חסות מלאה מכתר המאפשרת להן להמשיך ולהתאמן לקראת תח  רויות עתידיות.
אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ"לים משותפים כתר: "אנו גאים באראל והישגיה, כמו גם בכל קבוצת השגרירות שלנו המייצגות הלכה למעשה מצוינות, כבוד הדדי ועבודת צוות, ערכים המזוקקים בספורט בכלל ובספורט פראלימפי במיוחד, בו הספורטאים והספורטאיות עושים את הבלתי אפשרי, מתמודדים עם אתגרים ומובילים בתחומם – ממש כמו כתר. כחברה שמאמינה בקידום נשים והעצמתן, בחרנו לפני כשנתיים לאמץ את אראל משום שאנו מאמינים שעלינו לקדם נשים ששברו את תקרת הזכוכית בתחומן, נשים שהעשיה היומיומית שלהן מזקקת את הערכים שאנו מאמינים בהם בהם".
אראל הלוי: "אני שמחה על המדליה ובעיקר על השיא האישי, ומודה על ההזדמנות לייצג את ישראל בכבוד במיוחד בזמנים קשים אלו. תודה לספונסרית שלי כתר, על התמיכה והעידוד, וכמובן למאמן שלי יעקב בנינסון, ההתאחדות לספורט נכים ומרכז איל"ן חיפה".
הלוי, בת 30, נולדה בריאה וחיה חיים "רגילים". בגיל 11 חלתה בדלקת קשה, ולאחר שלושה ימי אשפוז גילתה כי נותרה עם פגיעה קשה בחוט השדרה. פגיעה זו הותירה אותה עם שיתוק בפלג הגוף התחתון, ולאחר שיקום אינטנסיבי שארך כשנה, הצליחה לחזור ללכת תוך שהיא מתניידת עם קביים.
בגיל 13 החלה לשחות במרכז איל"ן, ומאז היא מתאמנת פעמיים ביום- אימון במים ואימון בחדר הכושר. הלוי בעלת סגנון חתירה ייחודי, ושוחה למרחקים ארוכים. ייצגה את ישראל במשחקים הפראלימפיים לונדון (2012) ובמשחקים הפראלימפיים ריו דה ז'נרו (2016) ועתידה לייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (2021).