"בת קול": תערוכה חדשה במשכן לאמנות עין חרוד

אולמות התצוגה במשכן לאמנות עין חרוד יוקדשו החל מהיום (שישי) לאשכול תערוכות חדש "בת קול" – המציע מבטים חדשים בסיפורה של האמנות הישראלית. העבודות בתערוכות מציפות רגעים, מקורות וזרמי עומק באמנות המקומית וזאת ברגישות לשיח האמנות העכשווי. בכל אחת מהתערוכות מתגלות מוטיבציות אמנותיות, מחקריות ואחרות, בדגש על נקודת מבטו של האמן היחיד. אלה מוצגים בתוך המרחב הפועם של המבנה הייחודי של המשכן לאמנות, שעיצב האדריכל שמואל ביקלס.
המשכן לאמנות עין חרוד נחשב לאחד משלושת המוזיאונים לאמנות הטובים והגדולים בישראל. מבנה המשכן, הוא מבנה לשימור המוגדר כמופת של תכנון אדריכלי. הביקור במשכן באשכול התערוכות החדש ובתצוגת הקבע החדשה מציע מפגש בין שורשים יהודיים באמנות לתיעוד עשיר של אמנות ישראלית עצמאית ומתפתחת.

• דוד וקשטיין: אסיפה/אוצר: יניב שפירא

התערוכה חושפת לראשונה ובחסות מוזיאלית את פרויקט השיחות של דוד וקשטיין עם אמנים. במרכזה יוקרן הסרט 'אסיפה כללית' (2010) ובו שיחות שקיים וקשטיין עם 53 אמנים, על פעולת של ציור. הסרט צולם ב"תחנה לאמנות עכשווית רמלה" במרתון שיחות שנמשך ארבעה ימים. וקשטיין מקיים שיחות מצולמות עם אמנים מאז ראשית שנות התשעים של המאה העשרים וברשותו מאגר הכולל כ-1,000 שיחות, המאפשרות הצצה אל אחורי הקלעים של האמנות המקומית, בפרספקטיבה של מספר דורות.

קינת הקאנון/אוצרים: ד"ר אלעד ירון ויניב שפירא

תערוכה קבוצתית של חמישה אמני "חממת פיס" שהתמודדו עם סוגיית הקאנון באמנות הישראלית מנקודת מבט אישית. התצוגות של אייל אסולין, שירה גפשטיין, ישי שפירא קלטר, ניצן סט וליאב מזרחי התגבשו בשנה האחרונה כתולדה ממפגשים ושיחות שהתקיימו במסגרת ה"חממה" עם אוצרים, חוקרים ואמנים מקומיים.

"הבחירות של ברטה אורדנג", אוצרים: רונית שורק, יניב שפירא

בשיתוף מירי לאופר, מציגה מקבץ עבודות איכותיות שהגלריסטית שמרה לעצמה, ביניהן כאלה המוצגות לראשונה ומשקפות את בחירותיה, בדגש על אמנות מופשטת ומושגית משנות השבעים.