בתום ניתוח של 12 שעות: לסת של בת 59 מהצפון שוחזרה באמצעות עצם מהרגל

צוות רב מקצועי שמנה למעלה -30 איש מצוות המרכז הרפואי פוריה ניתח את רותי עמרוסי בניתוח מורכב שנמשך לאורך חצי יום

בניתוח מורכב שנערך במרכז הרפואי פוריה ושארך כ12 שעות, בהשתתפות צוות רב מקצועי של כ-30 רופאים ואחיות, הוסר גידול מפיה של רותי עמרוסי, 59, תושבת הצפון. במהלך ניתוח בוצע שחזור מורכב של עצם הלסת באמצעות שימוש בעצם השוק אשר עוצבה בהתאמה.
במשך 2 עשורים, עמרוסי סבלה מגידול שפיר אך אגרסיבי בלסת. ברוב המקרים במצב כזה, הטיפול הוא מעקב והסרה של סביבת הגידול, מדי כמה שנים. אלא שבשנה האחרונה רותי החלה לסבול מאד, הגידול
הזדהם בתדירות מאד גבוהה וגרם לזיהומים עוריים (פיסטולה) מרובים.
"היו לי כאבי תופת", סיפרה רותי, "התנפחו לי הפנים, סבלתי מכאבים חזקים דומים לכאבי שינים כתוצאה מהגידול, כאבים שלא ניתן לשאת".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר עימאד אבו נאעג', מנהל המחלקה לכירורגיית הפה והלסתות, הסביר, "נדיר שמבצעים כריתה לגידול מסוג זה, אבל בשל הזיהומים החוזרים והכאבים העזים מהם רותי סבלה, החלטנו להסיר את הגידול".
ד"ר אמין אבו ג'בל, מומחה במיקרו כירורגיה פלסטית, הוסיף, "המיוחד בניתוח הזה הוא השימוש בעצם מהרגל- השוק. בגלל שכרתנו את הגידול נוצר חוסר בעצם של הלסת – באזור הסנטר. במהלך הניתוח, בצענו שחזור מורכב שבו לקחנו את עצם השוק עם כלי הדם ועיצבנו אותה בצורת הלסת, כך שתתאים לחוסר שנוצר ואז חיברנו אותה תחת מיקרוסקופ עם כלי הדם שמזינים אותה."
כשבועיים לאחר הניתוח רותי מרגישה הרבה יותר טוב, ולפני מספר ימים היא השתחררה לביתה. "אני מרגישה הרבה יותר טוב, השיפור הוא מאד משמעותי. כל כך פחדתי שיהיה לי עיוות בפנים. עכשיו אני רגועה", אמרה עמרוסי לסיכום.