בתום ניתוח מורכב: לשונה של אשה מהצפון שוחזרה מירכה

צוות רב תחומי במרכז הרפואי פוריה ביצע ניתוח מורכב להסרת גידול סרטני ושחזור לשון של אישה בת 66

אביבה (66) תושבת אחד היישובים באזור, סבלה מגידול סרטני בלשון. לאחרונה היא עברה ניתוח מורכב להסרת הגידול ושחזור הלשון, במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות, במרכז הרפואי פוריה.
ד"ר עימאד אבו אל נאעג', מנהל המחלקה מסביר סיפר: "זו פעם ראשונה שביצענו כאן במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות ניתוח לשחזור הלשון על ידי לקיחת מתלה מהירך וחיבור הרקמה בטכניקה מיקרוכירורגית של כלי הדם".
מלבד ד"ר אבו אל נעאג' והפלסטיקאי ד"ר אבו ג'בל, צוות רב תחומי של המרכז הרפואי היה שותף לניתוח שארך למעלה מתריסר שעות.
"הניתוח היה מורכב מאד וכלל הורדה של הלשון, ניקוי בלוטות הלימפה, פתיחת קנה והוצאת חלק מהלסת. את כל מה שהוסר שחזרנו באמצעות מתלה שנלקח מהירך".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר אמין אבו ג'בל, מומחה לכירורגיה פלסטית ומיקרו כירורגיה מוסיף, "זה היה אתגר גדול, לבצע ניתוח כל כך מורכב. אני שמח וגאה שהמרכז הרפואי פדה- פוריה יכול לתת למטופלים מכל האזור גם את השירות הזה".
כשבועיים לאחר הניתוח, אביבה מרגישה יותר טוב ואפילו מצליחה לאכול ולדבר: "הגעתי לבית החולים פוריה בעקבות המלצות רבות שקיבלתי. אני מאושרת שנותחתי כאן. זה ניתוח מאד גדול ומפחיד אבל הרגשתי שאני יכולה לסמוך על ד"ר עימאד וכך היה".
ד"ר עימאד ציין לסיכום, "אנחנו מאד מרוצים מההחלמה של אביבה, מההצלחה של הניתוח הראשון ומכאן ממשיכים הלאה במלוא התנופה. כרגע יש לנו כבר שבעה מטופלים נוספים שממתינים לניתוח שחזור".

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|