בשורות למוא"ז מגידו: קידום בניית כלא מגידו החדש יימשך!

לאחר שבניית הכלא החדש הוקפא בלחץ משרד האוצר, בעקבות עבודה האינטנסיבי של ראש מוא"ז מגידו חולבסקי לשנות את רוע הגזירה, שונתה החלטת ההקפאה והפרויקט לא בוטל

פרוייקט הקמת מתחם תיירות במקום כלא מגידו שעל פי התכנון, היה אמור להפוך לאשכול כליאה לא רחוק ממקומו המקורי ובוטל בלחץ משרד האוצר, יצא לדרך בעקבות החלטת הממשלה לקראת הדיונים על התקציב החדש, על הקמת צוות מיוחד שיבחן הקמת מתקני כליאה חדשים ובפרט מגידו ומעשיהו.
הצעה המקורית כללה העתקת כלא מגידו ממקמו והפיכתו לאשכול כליאה, ובמקביל להקים פרויקט התיירות במסגרתו לשקם את נחל הקיני ושבע תחנות הקמח בערוצו, סלילת שבילי טיול ומבואה בפתחו, הקמת איזור תעשייה יהודי- ערבי באזור מחסום "סאלם" ופיתוח תל מגידו ומחנה הלגיון הרומי ה -6.
כאמור הצעה זו הוקפאה בלחץ משרד האוצר, והייתה למעשה הקפאה של קידום אשכול כליאה ושיקום מגידו שמשמעותו בפועל היא ביטול פינוי הכלא ואי חשיפת הפסיפס המרהיב השוכן בתוכו, דבר שימנע את הקמת פרויקט התיירות המתוכנן במקום.
ממוא"ז מגידו נמסר כי בעקבות העבודה האינטנסיבית של חולבסקי עם השרים הביאה לשינוי מהותי בהחלטה , קרי- צוות מיוחד יבחן את הקמת הכלא ולמעשה הפרויקט לא בוטל.

ריצפת הפסיפס שנתגלתה בכלא מגידו
ריצפת הפסיפס שנתגלתה בכלא מגידו

במוא"ז המשיכו וברכו ואמרו כי זהו שינוי חשוב מאוד, שאם יתממש יביא לפיתוח כלכלי ותיירותי אדיר למרחב מגידו ועמק יזרעאל כולל הקמת פרוייקט תיירות גדול סביב רצפת פסיפס נדירה של בית תפילה נוצרי מהמאה השלישית לספירה והקמת פרוייקט תיירות ייחודי בנחל הקיני.
איציק חולבסקי ראש המועצה: "החלטת הממשלה היום, היא הישג גדול למדינה, לצפון ולמועצה. הצלחנו בפעילות נחושה מול שרי הממשלה להסביר להם את חשיבות הפרוייקט הענק ולשנות את כיוון ההחלטה המקורית שהיתה עלולה להקפיא פרוייקט נפלא ומנוע צמיחה כלכלי אדיר הנדרש דווקא בימים אלו. תודה לשרים הרבים שסייעו לקבלת ההחלטה החשובה כל כך."