בשורה להורי ילדי הגנים בעפולה: יוחזר להם חצי מיליון ש"ח

עיריית עפולה תחזיר 240 שקלים לכל ההורים לילדי הגנים בעבור הפרשי תשלומים ששולמו בתחילת שנת הלימודים במהלכה פרצה הקורונה.

בשורה משמחת להורים בעפולה: ראש העיר אבי אלקבץ הנחה את מינהל הכספים העירוני להחזיר להורים לילדים בגנים הפרשי תשלומים משנת הלימודים הקודמת, שנת הקורונה. כידוע, לפני פתיחת כל שנת הלימודים, בעת ההרשמה השנתית, משלמים הורים לילדים בגני הילדים 450 שקלים על ביטוח, תרבות, חוגים והעשרה לכל השנה. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה שהתרחשה במהלך חודש מרץ, כחצי שנה לאחר פתיחת שנת הלימודים, החלו סגרים והוטלו מגבלות והנחיות שונות על פעילויות בגני הילדים שהביאו לשינויים בתכניות כגון איסור כניסת מדריכי חוגים לקפסולות, ביטול הצגות ועוד.
בעקבות העובדה ששנת הלימודים לא התנהלה כסדרה ולא התקיימה האפשרות המעשית לקיום התוכנית במלואה, סוכם בין ראש העיר אבי אלקבץ והגזבר יצחק שריקי כי מינהל החינוך ידווח למינהל הכספים על כל הפעילויות שבוצעו ואילו בעבור אלה שלא בוצעו –תזכה העירייה את ההורים ותשיב את ההפרשים. ואכן, השבוע הושלמה המשימה ומתוך תשלום של 450 שקלים הכוללים 50 שקלים בעבור ביטוח, 150 שקלים בעבור חוגי קרן קרב, 100 שקלים על סל תרבות ו-151 שקלים על העשרה כללית (הכוללת ביקורים בגן מדעי, מוזיקה וקונצרטים, פעילות במוזיאונים וחגי ישראל ועוד), יקבלו הורים שרשמו את ילדיהם לגני הילדים של העירייה – 240 שקלים בחזרה לחשבונם.
ההחזר כולל את כל היתרות שלא בוצעו במהלך השנה כגון 60 שקלים לילד בגין חוגי קרן קרב, 100 שקלים עבור סל תרבות וכן 80 שקלים על העשרה כללית, ובסך הכל 240 שקלים שיופקדו לחשבונות ההורים בימים הקרובים. ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "על פי תחשיב שנעשה על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה, ייהנו ההורים מהחזר של למעלה מ-50% מהתשלום השנתי וזאת למרות שקיבלו שירות ופעילות בהיקף רחב יותר".