בשביל היוצרים

מיזם תיירותי ייחודי בקיבוץ יפעת מציג את פניו היפות של הקיבוץ המודרני, עם פריטים שכבר נעלמו מן העולם

בקיבוץ יפעת ישנו שביל שונה ומיוחד, המורכב ברובו מנשים בגמלאות שהפכו ליזמות עסקיות עצמאיות, במיזם תיירותי שמטרתו להציג את פניו היפות של הקיבוץ המודרני.
"מפקדת" הקבוצה היא שרה אליהו, שנולדה וחיה בקיבוץ יפעת כל חייה. היא הפכה את הבית שבו גדלה ליחידת אירוח B&B (לינה וארוחת בוקר), המספרת את הסיפור הקיבוצי דרך פריטים שכבר נעלמו מן העולם. שילוב של אלמנטים מהקיבוץ הישן עם הפינוקים והנוחות של היום שרה אספה סביבה קבוצת יזמיות.
הקבוצה מורכבת ברובה מנשים, רובן אמניות, שמציעות סיורים (לקבוצות בהן מינימום 10 אנשים), הדרכות, גלריות או סדנאות, ובכל סיור מבקרים אצל כמה מהן, כשהבחירה- לפי תחומי עניין אישיים.
מיכל דורון, מפסלת בנייר- מפתחת, ומלמדת את אמנות הפיסול בנייר.  מספרת את סיפור חייה באמצעות הנייר אשר מוצג בגינתה ובחלל ביתה; ססיליה תמיר, סטודיו לקרמיקה- בעלת גן קסום ומרשים מקרמיקה. מפגש מיוחד ומרתק שמעביר את רוח התרבות האינדיאנית, הכולל אפשרות להשתתף בסדנא לבניית טוטם אישי ומשפחתי; חינה גולדהור, פסיפס- בגלריה ובגן המוזאיקה תפגשו עשרות מוצגים מדהימים מעשה ידיה; נורית אררט-ביטמן, צורפת- אוספת בעולם תכשיטים עתיקים, משפצת, יוצרת חדשים ומוכרת אותם. בביתה תמצאו תכשיטים מרהיבים במגוון עשיר של סגנונות ובמפגש איתה תשמעו על טכניקת העבודה המיוחדת לה.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


רחל קולניק, הפעלות משחקים של פעם לכל המשפחה- "כמו אז"  משחקים חברתיים היתוליים, שמפעילים את הגוף והראש. שימוש בחפצים בשימוש חוזר וחומרי טבע; נעמי לוי, מפסלת ברשת- נעמי היא רעייתו של צביקה לוי ז"ל, הידוע בכינויו "אבי החיילים הבודדים", בכישרון רב היא לוקחת רשת ברזל ומצליחה להפיח בה חיים, דמויות של אנשים וטבע. במפגש עם נעמי תשמעו את סיפורה המרתק; מורן ברק, אופה מקומית- מורן אופה באפייה ביתית ולא מתועשת, מאפים בריאים מקמח כוסמין וחומרי גלם איכותיים ולחמים בהזמנה מראש; דרור ברק- מקים המוזיאון "אגרויסע מציאה"- את המוזיאון בנה דרור בשתי ידיו, הביקור בו מספק חוויה נוסטלגית יוצאת דופן, מקום שאין שני לו בארץ ולצד ההסברים מפי דרור עצמו, הסיור מספר על הווי הקיבוץ דרך סיפור הקמתו והחיים בקהילה, כשכולו מומחז באמצעות השחקן דור אררט, בן המקום, המגיע למקום המפגש בבגדים של פעם ומספק הנחייה ייחודית וחד פעמית.

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|