בשבוע הבא: תחנת הזנקה של מד"א תפתח בגן – נר

"תגובה רפואית מהירה היא תנאי הכרחי בתחום הצלת החיים, ופתיחת התחנה תקצר משמעותית את זמן התגובה של רכבי ההצלה לנזקקים", אומר ראש המועצה עובד נור

תחנת הזנקה של מגן דוד אדום, תפתח ביום חמישי הבא ביישוב הקהילתי גן – נר וזאת בהמשך לסיכום בין עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע, לבין הנהלת מד"א בראשותו של המנכ"ל אלי בין, ובהובלה הפרויקט ע"י יוסי פחימה, מנהל מד"א מרחב גלבוע. התחנה החדשה תכלול 2 אמבולנסים סטנדרטים של מד"א, ותאויש 24/7 ע"י עובדי מד"א מן המניין ומתנדבים מהאזור.
תחנת ההזנקה החדשה בגן נר תהווה פתרון לצורכי הרפואה הדחופה הקיימים באזור המערבי של המועצה. עד כה מקבלים תושבי הגלבוע שירותי רפואה דחופה משתי תחנות מד"א שבערים עפולה ובית-שאן. בעוד שטווח הנסיעה ליישובים בעמק חרוד הוא סביר, הרי שהאזור המערבי מקבל מענה מתחנת עפולה, הרחוקה יחסית.
מדובר על אזור נרחב הכולל את שני היישובים הגדולים בתחומי המועצה- מוקייבלה (כ-4000 תושבים), וגן-נר (כ-3000 תושבים), וכן את כל יישובי חבל התענ"ך, וצירי תנועה עם עומסי תנועה גבוהים, כציר 60 וכביש 675.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עובד נור, ראש המועצה: "זהו חיזוק מהותי ומשמעותי לכל תחום הצלת החיים בגלבוע. תגובה רפואית מהירה היא תנאי הכרחי בתחום הצלת החיים, ופתיחת התחנה תקצר משמעותית את זמן התגובה של רכבי ההצלה לנזקקים. אני מודה למד"א על היענותו המהירה לפתיחת התחנה, שתהווה פתרון הולם לתושבים בכל החלק המערבי של המועצה".

• "נקודת ההזנקה החדשה תתרום רבות לפעילות הצלת החיים"

מנהל מרחב גלבוע במד"א, (תמ"ג) יוסי פחימה: "אני רוצה להודות לראש המועצה ולהנהלת מד"א על הדאגה, הסיוע והרוח הגבית לפתיחת נקודת הזנקה נוספת במרחב הגלבוע. אני בטוח כי נקודת ההזנקה החדשה תתרום רבות לפעילות הצלת החיים".
בנקודת ההזנקה החדשה של מד"א בגן-נר מתוכנן להיפתח בחודש הקרוב קורס 'חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס'. זהו קורס עבור כל תושבי יישובי המועצה והוא נועד לעבות את מערך מתנדבי מד"א הפועלים בנקודת ההזנקה. הקורס הוא המשך לפרויקט אישי של ניסים מלכה, תושב גן-נר העובד במד"א, שבמסגרת פעילותו כרכז ועדת בריאות ביישובו, פועל למען שיפור רמת הרפואה הדחופה בגלבוע.
במהלך הקורס יוכשרו החניכים לתת מענה במגוון מצבי חירום שונים הכוללים בעיות לבביות, החייאה, טיפול בחולים נשימתיים ובנפגעי טראומה. עוד תכלול ההכשרה התנסות במשמרות באמבולנסים ורכישת ניסיון מעשי. בסיום הקורס יקבלו החובשים החדשים ערכות עזרה ראשונה איכותיות ומשופרות וכן מכשירי מירס, על מנת שיוכלו לספק מענה מהיר.