ברוכה הבאה: הכוסברה הויאטנמית הגיעה לעמק

כוכבת המטבח האסייאתי גדלה בימים אלה ב"חישתיל" באזור התעשייה אלון תבור

הכוסברה הויאטנמית, כוכבת המטבח במדינות דרום מזרח אסיה, הגיעה לישראל  והיא גדלה בימים אלה בחישתיל באזור התעשייה אלון תבור. טעמה חזק יותר מהכוסברה המוכרת בארץ. תושבי ויטאנם והמדינות הסמוכות נוהגים לאכול את עליה והגבעול כשהם טריים בסלטים, לשלב אותה קצוצה במרקים ולתבל בעזרתה תבשילים.

לכוסברה הויאטנמית תכולה גבוהה של רכיבים תזונתיים. היא מכילה כמות גבוהה של ברזל ונחשבת ל"תרד של המזרח". בנוסף היא מכילה שיעורים גבוהים של בטא קרוטן, ויטמין E, חומצה פולית, חומצה אסקורבית, סידן וחלבון. יש בה נוגדי חימצון והיא בעלת השפעה מיטיבה על מערכת העיכול. היא טובה כהשלמה תזונתית למי שאינם צורכים בשר.

משתלת חישתיל באיזה"ת אלון תבור. מגדלים את הכוסברה הוייטנאמית. צילום: באדיבות אתר חישתיל
משתלת חישתיל באיזה"ת אלון תבור. מגדלים את הכוסברה הוייטנאמית. צילום: באדיבות אתר חישתיל

הצמח גדל באופן טבעי בתנאים טרופיים, חמים ולחים ולכן לא גדל עד כה בארץ. משתלות חישתיל הצליחו להביא זן שמותאם גם לאקלים הישראלי, כך שניתן לגדל אותו לכל אורך השנה בעציצים, מיכלים, סלים תלויים ובגינה, כולל באדמות חול. הכוסברה הויאטנמית אהובה על הנזירים בדרום מזרח אסיה כאמצעי להשגת רוגע, שלווה ואריכות ימים. כעת ניתן יהיה לבדוק אם היא תביא את הרוגע והשלווה גם לארץ.

לדברי נחמן מחפוד ממשתלות חישתיל, הכוסברה הויאטנמית מצטרפת לשורה של צמחי נוי שהובאו לארץ בשנים האחרונות שמעשירים את גינות הנוי והמטבח הישראלי בטעמים חדשים כולל טרגון ארבע העונות, לואיזה מתוקה, אורגנו הוט אנד ספייסי, מנטה שוויצרית, מנטה שוקולד, בזיל פסטו ובזיל מג'יק מאונטין.