ברוח ימי הקורונה – תופעה חדשה: "זום בומבינג"

ד"ר מיכל דולב-כהן, מרצה בכירה במכללת אורנים, מסבירה על התופעה שמורים רבים מדווחים עליה ושכוללת פרובקציות מצד תלמידים בפגישות זום. צילום: אורנים

Zoombombing היא תופעה שבה אחרים נכנסים לפגישת הזום שלי על מנת לקלקל את המהלך התקין שלה באמצעות הפצת פרובוקציה. הרבה מהמורים מדווחים על כך.
ד"ר מיכל דולב-כהן, מרצה בכירה במכללת אורנים בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט כותבת על חמישה כללים לאיש החינוך, שבזמן השיעור שלו הועלו תכנים לא הולמים בזום.
לפני שמשתמשים באפליקציה, יש להכיר את האפשרויות שבה. בדקו שאתם מכירים את ההגדרות השונות ויודעים להגן על קבוצת הלמידה.
מניעה – הבהירו מראש מה מותר ואסור. אסור להפיץ את הקישור לאחרים שאינם שייכים לשיעור.
הציבו גבולות ברורים
אל תבטלו שיעור – הגיבו במהירות לפרובוקציה, אבל אל תסיימו את השיעור. גם בבית הספר לא מבטלים שיעור בגלל התנהלות לא ראויה.
התייחסו למעשה – הבהירו שמדובר בהתנהלות חמורה, אפשרו לילדים להגיב, זכרו שיש פגיעה גם בתלמידים שנחשפו לתכנים שלא מרצונם.
ערבו את ההורים – אחוז גבוה של ההורים אינו מודע למעשים אלו. חשוב שיידעו ויהיו שותפים לתהליך החינוכי וכן שישוחחו עם הילדים ויבדקו היכן התכנים הללו פוגשים אותם. כל ילד מגיב אחרת ובזמן הלמידה מרחוק, רק הם יכולים לראות את ילדיהם באופן שוטף.