ברדה: "יש כאלה שבמקום להכנס מתחת לאלונקה ולעזור מעדיפים להתחבא בבונקר ולצייץ"

בעקבות ריבוי מקרי הקורונה בעיר, ראש העיר של מגדל העמק מנסה להרגיע את תושבי העיר ואומר: "רוב רובם של התושבים ממלאים את ההנחיות"

במהלך סוף השבוע פרסמו אמצעי התקשורת את מספר החולים שאובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ברחבי ישראל. במקום התשיעי והמטריד ברשימה מצויה העיר מגדל העמק עם 57 חולים. בעקבות ריבוי החולים וחששות התושבים כתב הבוקר ראש העיר אלי ברדה פוסט בנושא ברשת הפייסבוק ובו התייחס למצב הרגיש:
ברשתות רץ גרף על כמות הנדבקים ברשויות המקומיות ואני מבקש להרגיע ולהדגיש מספר נושאים״, כתב ברדה, ״ראשית, הרשות פועלת בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ודורשת למלא אותם כפי שרוב רובם של התושבים ממלאים. הרשות יוזמת צעדים עוד לפני שהממשלה מפרסמת תקנות כמו בעניין סגירת בתי הכנסת והמקוואות. בחג הפורים אישר משרד הבריאות התקהלות של עד 100 אנשים ובדיעבד התברר היקף הפצת הנגיף. אלו שדורשים שאכריז על סגר- תתתעוררו. התושבים כבר יודעים מזמן שהכרזה כזו היא בסמכות משרד הבריאות בלבד והם גם יודעים ומרגישים שהמדינה והרשויות המקומיות כבר בסגר דה פאקטו. בכל הזדמנות ומעל כל במה הדגשתי כי הרשות ומשטרת ישראל הגבירו את האכיפה. חזרתי ובקשתי מהתושבים לחסוך את האי נעימות שבחיכוך עם השוטרים ובקבלת דו"ח כספי כבד בעצם ימים אלו. בשירותי הצבאי כקצין ובמהלך שנות כהונתי כראש עיר למדתי מה מתגלה בתקופות משבר: כשהגליםמתחזקיםהחזקים_מתגלים ונחשפים. המשתמטים שבמקום להכנס מתחת לאלונקה ולעזור מעדיפים להתחבא בבונקר ולצייץ בין הפוגה לידיעה, כל כך פתטי״, סיכם ברדה.