בקרוב ברובע יזרעאל: "משמר השכונה"

יוזמה של איתי כהן, יו״ר הבית החברתי וקרן אלקריף מתנועת פז הובילה לרעיון להקים יחידת מתנדבים עם משטרת ישראל

יחידת התנדבות שתגביר את תחושת הביטחון בקרב תחושת שכונת רובע יזרעאל בעפולה צפויה לקום בתקופה הקרובה. מדובר במשמר שכונה, מודל שפועל בהצלחה במקומו רבים ברחבי הארץ. מי שמוביל את היוזמה והרעיון הם חברי מועצת העיר איתי כהן מ"הבית החברתי" וקרן אלקריף מתנועת "פז". השניים, יחד עם מוסא חאכו, שוטר בעבר וכיום אחראי ההתנדבות בעיריית עפולה, נפגשו ביום ראשון השבוע עם מפקד תחנת עפולה סנ״צ אלי גוזלן בבמטרה לדון בנושא הגברת הביטחון האישי של תושבי הרובע.
חברי המועצה ציינו כי היוזמה היא תולדה של צורך ממשי של תושבי השכונה לאור מספר אירועים אשר ערערו את תחושת הביטחון האישי של התושבים. באחד האירועים כזכור חדר עובד זר לגן ילדים ברובע וגרם לבהלה רבה. בעקבות זאת גם נפגש ראש העיר אבי אלקבץ עם צוות הגן והילדים והבטיח לדאוג להגברת אמצעי הבטחון.
"בימים הקרובים יוקם מערך משמר שכונה אשר יכלול יחידת מתנדבים בשיתוף עם משטרת ישראל", אמרו השבוע כהן ואלקריף, "לטובת הגברת הנוכחות המשטרתית גם תוקם נקודת אכיפה ברובע כמרכז שיטור קהילתי. מפקד התחנה ושוטריו יפעלו להכנת מיפוי שטח וצרכים בהיבטים ביטחוניים ופליליים ויקצה כוחות ומשאבים לרובע על פי הצורך, בעוד עיריית עפולה תדאג להקצות מבנה ומשאבים כלכליים נוספים לטובת ביטחון התושבים. כמו כן תחנת עפולה בסיוע ושיתוף עיריית עפולה תדאג להכשרות למתנדבים, וכן לקידום קבלת תקן שיטור נוסף ממשטרת ישראל. בשלב ראשוני השוטר הקהילתי בשכונות יתן מענה גם לתושבי הרובע , ומצלמות אבטחה יותקנו על פי הצורך במקומות על פי מיפוי פשיעה וצורך מבצעי". כהן, בעצמו תושב הרובע, ציין כי בכוונתו להתנדב במשך 8 שעות חודשיות יחד עם יתר המתנדבים במשמר.

רובע יזרעאל
רובע יזרעאל