בצר בקק"לי לוקאלי: "אני מצפה מקק"ל שתעזור לנו למנוע הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד."

מפגש אקטואליה שעסק בארועי הפוליטיקה הארציים האחונים ובבעיות הפריפיה, נערך אתמול במועדון חברים בישוב שמשית שבמוא"ז עמק יזרעאל בהשתתפות יו"ר קק"ל דני עטר, ראש מוא"ז עמק יזרעאל אייל בצר, ח"כ עופר שלח, וירון אוחיון מנהל מפ"ק בקק"ל. צילום: מיכאל חורי, מערך הסברה קק"ל

באירוע 'שישי קק"לי לוקאלי' של קרן קימת לישראל התקיים אתמול(ו', 22.11) במועדון חברים שמשית שבמועצה האזורית עמק יזרעאל, בהנחיית כתבת הכנסת של ערוץ 12, דפנה ליאל. באירוע השתתף חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן. ח"כ ניר ברקת מהליכוד, שגם היה אמור להשתתף, ביטל ברגע האחרון את השתתפותו בשל התייעצויות דחופות שנקרא אליהן.
את האירוע פתח ראש המועצה אייל בצר. יו"ר קק"ל דניאל עטר התייחס באירוע להשקעה של קק"ל בגליל ובנגב בכלל ובחינוך הבלתי פורמלי בפרט ואמר ״הקמנו את בית קק"ל למצוינות בנוף הגליל בו לומדים מדעים מתקדמים . תלמידים באים כל יום בשעות אחר הצהריים בחינם. תוך שלושה חודשים היתה קפיצה מטורפת בהישגים שלהם. זה אומר שאנשים שחיים בפריפריה יכולים לשבור את תקרת הזכוכית. עשינו מחקר וגילינו שבשנת 2018 יש ילדים בפריפריה שמראש מגבילים את החלומות שלהן לגבי העתיד כי הם לא חושבים שהם יכולים לעשות הכל, וזה דבר שאני מודאג ממנו יותר מכל, זה מדיר שינה מעיני. כי לילדי הפריפריה יש את היכולת להיות הכי טובים במדינה הזו ומה שאנחנו עושים עכשיו בקק״ל זה לתת להם את האפשרויות האלו, חזון זה שאנו מקדמים הוא מרכיב במסגרת חזון ישראל 2040".
עטר התייחס גם לפלונטר הפוליטי ואמר כי ״בתקופה הזו ממשלת המעבר לא מתמודדת עם האתגרים העומדים בפנינו ולא פותרת שום בעיה. במציאות הזו קק"ל נכנסת לוואקום ומתמודדת עם האתגרים שיש בחברה הישראלית ובעולם היהודי".


מנהל מפ"ק בקק"ל ירון אוחיון אמר באירוע: "קק"ל פעילה בכל פינה בארץ. יש לנו המון תכניות בין היתר הקמת 1,650 קילומטר של שבילי אופניים מצפון עד דרום, מקבילים לשביל ישראל עם חניוני לילה, שיקום נחלים ושיקום יערות בכל מרחב עמק יזרעאל"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עטר נשאל על בעיית התחבורה באזור וסיפר ש״קק"ל שותפה לפורום שקם בגליל שמטפל בנושא התחבורה ואנו מנסים לקדם פרויקטים ופתרונות מול משרד התחבורה".
את שלב הראיונות פתח ח"כ עפר שלח ממפלגת 'כחול לבן'. כשנשאל על ידי העיתונאית דפנה ליאל על כתבי האישום של נתניהו אמר: "זה לא היה ערב שמח. ראש ממשלה מכהן נאשם בפלילים. אחר כך ראינו דבר מטורף – ראש ממשלה יוצא נגד כל המערכות הבסיסיות שעליהן מבוססת הדמוקרטיה. למרות כל המאמצים שנעשו תומכיו לא הצליחו לארגן הפגנת תמיכה גדולה בעדו כי הציבור מבין את גודל הסכנה שיש פה. נתניהו יחרב הכל רק כדי לא להיכנס לכלא.
כשנשאל ח"כ שלח לטענות של נתניהו על אכיפה בררנית אמר: "שי ניצן הוא דמות שצריך לאבטח אותה. כי ראש ממשלת ישראל סימן אותו. הוא סומן אישית כמי שמפיל ממשלה בישראל. זה דבר חמור מאוד".
על סירוב כחול לבן להקים ממשלחת אחדות עם נתניהו אמר ח"כ שלח: "נתניהו ראש ממשלה יוצא או במעבר. הוא הקים ממשלה בפעם האחרונה בשנת 2015. העמדה שלנו היא ערכית. אדם שיש נגדו כתב אישום לא יכול להיות פקיד בינוני בשירות המדינה. אנחנו עם אדם כזה לא נשב בממשלה שהוא מרכיב. זו הבטחת כחול לבן פני הבחירות ונעמוד בזה. אדם שיש לו כתב אישום לא יכול להיות ראש ממשלה. אנחנו קרובים לבחירות שלישיות. זה משבר גדול בדמוקרטיה. הערך של אמון הציבור בפוליטיקאים ירד. בשום שלב לא היתה כוונה להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת בגלל שאביגדור ליברמן לא היה שם".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


על האפשרות שתימנע מערכת בחירות שלישית אמר ח"כ שלח:  "השאלה מה יקרה בליכוד. לא סתם נתניהו קרא אליו את ח"כ ניר ברקת. נתניהו הוא גם נגד הליכוד. אם אנשים בליכוד יעשו מעשה יהיה אפשר להקים ממשלה בתוך יומיים. אם לא יהיו בחירות שלישיות בתוך שנה".
לשאלה האם יש פוליטיקה בתקיפות של צה"ל בסוריה אמר ח"כ שלח: "לא. אבל יש הפרה בעמימות והיא נעשתה בשביל צרכים פוליטיים. שר הביטחון נפתלי בנט  מאיים היום על ראשי איראן כאילו הוא קול הרע"ם מקהיר. העמימות הוסרה כדי להשוויץ בהפעלת כוח".

קק"לי לוקלי- מימין לשמאל: דםנה ליאל, שלח, אייל בצר, ירון אוחיון
קק"לי לוקלי- מימין לשמאל: דםנה ליאל, שלח, אייל בצר, ירון אוחיון

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר שפתח את האירוע אמר: "אני מצפה מקק"ל  שתעזור לנו למנוע הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד. המשמעות היא הרס החקלאות, מאגרי המים ואיכות הסביבה. הדבר הנכון לעשות בצפון הוא הקמת שדה תעופה קטן יותר בחיפה והפתרון צריך להיות שדה תעופה משלים לנתב"ג בדרום".
מנהל מפ"ק בקק"ל ירון אוחיון אמר באירוע: "קק"ל פעילה בכל פינה בארץ. יש לנו המון תכניות בין היתר הקמת 1,650 קילומטר של שבילי אופניים מצפון עד דרום, מקבילים לשביל ישראל עם חניוני לילה, שיקום נחלים ושיקום יערות בכל מרחב עמק יזרעאל".
בסיום האירוע התקיימה הופעה של 'הגלילים ושמע יזרעאל'. אירועי שישי קק"לי-לוקאלי מתקיים בישובים בצפון ובדרום הארץ ומחזקים את הקשר של קק"ל עם הקהילה במקום.