בצער רב: עפולה נפרדה מאבינועם יחזקאלי

יחזקאלי, בן 87 במותו, שימש לאורך שנים רבות כמנהל משרד הפנים בעפולה וכיו"ר סניף האגודה למען החייל בבירת העמק, תפקיד אותו מילא בהתנדבות מלאה ובמסירות אין קץ- לאורך 25 שנה. "אבא דאג לחיילים עד לרגעיו האחרונים, גם כשהיה בביה"ח. הם היו תמיד בראש מעייניו", סיפרו בני משפחתו. צילום: אלבום משפחתי

"איפה ישנם עוד אנשים, כמו האיש ההוא": תושבי עפולה נפרדו השבוע בעצב רב מאבינועם יחזקאלי, איש ציבור אהוד, אהוב ומוערך שכל חייו שזורים ומלווים בעשייה ציבורית, חברתית וקהילתית.
יחזקאלי, בן 87 במותו, נפטר ביום שישי האחרון במרכז הרפואי העמק בעיר, לאחר שמצבו הרפואי הדרדר במהרה.
יחזקאלי עלה ארצה מעיראק בשנת 1951. כאדם ציוני ורב עשייה הוא החל לעבוד בייעור יער גבעת המורה. את שירותו הצבאי עשה כלוחם בחטיבת גולני והוא נמנה על מקימי גדוד 13.
את הקריירה המקצועית עשה לאורך השנים במגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים במשרד הפנים, בין היתר כמנהל המשרד בעפולה לאורך 45 שנה. רבים זוכרים אותו בתפקיד זה כמשרת ציבור מהמעלה הראשונה, אדם ממוקד מטרה שעמד בכל משימה ויעד שנדרש ממנו.
"הדלת של אבא במשרד הפנים תמיד הייתה פתוחה בפני כל, זה היה המוטו וה'אני מאמין' שלו, לשרת את האזרח הפשוט ולהעניק לו את השירות הטוב ביותר, האמין והמהיר ביותר", סיפרה בתו הדר שמחוני, "הוא היה נכון לעזור גם מעבר לשעות העבודה, בסופי שבוע ובחגים. המחוייבות שלו הובילה לבחירה בו כיקיר שירות המדינה ובמהשך כיקיר העיר עפולה".
במהלך שנות עבודתו הרבות במשרד הפנים יחזקאלי עבד גם במשרדים בצפון, ברמת הגולן, ביהודה ושומרון, במזרח ירושלים ועוד.
עם פרישתו לגמלאות הוא החליט להמשיך לתרום לחברה כיו"ר סניף האגודה למען החייל בעפולה. לאורך יותר משני עשורים הוא קידם את הסניף לאין שיעור, הוביל פרוייקטים מרגשים עבור בסיסי צה"ל באזור, סייע לחיילים וגיבש סוללת מתנדבים שמסיעיים בכל משימה אליה הם נדרשים – עבור לובשי מדי הזית של צה"ל – לילות כימים.
בין היתר דאג יחזקאלי – בשיתוף גורמים נוספים – לחניכת שלל מועדוניות בבסיסים, ברכישת ציוד, מכשירי חשמל, במבצעי חלוקת כריכים בתחנות האיסוף, בדאגה לחיילים מאושפזים באזור ולכל דרישה שהגיעה אליו. "המפקדים והחיילים ידעו שאבא לא יודע להגיד לא ולסרב לבקשה כזו או אחרת, גם אם היא מורכבת ודורשת תהליך גיוס", הוסיפה הבת הדר: "הוא היה מחובר כל כך לסניף ורתם את כל מי שהוא יכול היה לעבודת הקודש הזו. גם כשהוא היה מאושפז בסוף השבוע האחרון, הוא דאג ממיטת חוליו לחיילים וביקש מהמתנדבים שיחלקו להם חטיפי אנרגיה. האובדן הוא כבד עבורנו, אבל תמיד נזכור את אבא כאיש מיוחד, צנוע, יסודי שמחובר בעבותות לקהילה הסובבת אותו. המנחמים לא מפסיקים לספר כמה הוא היה אכפתי, מוערך ומלא חמלה, בדיוק כפי שהכרנו אותו כאבא וסבא".
יחזקאלי הובא ביום ראשון למנוחות בבית העלמין בעפולה. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים (שתי בנות ושני בנים), 13 נכדים ושישה נינים. יהי זכרו ברוך.

ראיון שנעשה עם אבינועם יחזקאלי ומתנדבי האגודה למען החייל בעפולה