בצל הקורונה: נמשך מאבק הורי הילדים מכפר יחזקאל וגדעונה

ההורים כזכור מוחים נגד ההחלטה להעביר את ילדיהם העולים לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה, לבית ספר "גלבוע" בבית אלפא. "ההחלטה הזו לא תעבור. נחריף את מאבקנו", מאיימים ההורים. מהמועצה האזורית גלבוע נמסר בתגובה: "הנהלת המועצה לא תחדל מפעילותיה למען הבטחת חינוך מיטבי". צילום: מתוך פייסבוק

בזמן שהמאבק בנגיף הקורונה ממשיך ביתר שאת ברחבי ישראל, הורי הילדים במושבים כפר יחזקאל וגדעונה ממשיכים במאבקם כנגד ההחלטה- כי ילדיהם ילמדו בשנה הבאה בביה"ס "גלבוע" בקיבוץ בית אלפא.
מדובר בכ- 25 ילדים העתידים לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה – ושהוריהם שהקימו ועד פעולה – מעוניינים שילמדו בביה"ס היסודי בעין חרוד.
לטענת ההורים ראש המועצה עובד נור הזמין אותם לפגישה לפני מספר שבועות ולאחריה נתן להם תחושה שהנושא בטיפול ושיקפיאו את המאבק. ההורים הוסיפו כי בערב החג ראש המועצה הודיע להם כי עמדתו לא השתנתה, "עובד נור התבלבל וחשב שהוא מדבר עם הילדים", אומרים ההורים, "הוא הציע בפגישה איתנו רק פתרונות נקודתיים. יש כאן ניצול ציני של הקורונה", מדגישים ההורים שטוענים בתוקף כי המעבר לבית ספר אחר יגרום לילדיהם העתידים לעלות לכיתה א' ניתוק מאחיהם הבוגרים – ויגרור השלכות משמעותיות בשנה הראשונה שלהם בבית הספר החדש.
ההורים הוסיפו כי ראש המועצה טעה ושבעקבות זאת בכוונתם להחריף את צעדי המחאה – עד לשינוי ההחלטה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אנחנו לא נוותר ולא נקבל את ההחלטה הגרועה הזאת", אמר אחד ההורים: "נפעל בכל הכלים החוקיים לבטל אותה. משבר הקורונה גם גרם בעצם לביטול כל ההכנה לכיתה א' כפי שנעשית בשגרה. מדובר בילדים שיגיעו עוד פחות מוכנים לבית הספר".
הורים נוספים ציינו כי הם התייעצו עם אנשי מקצוע שקבעו כי המעבר לבית ספר אחר יגרום לילדים ניתוק מאחיהם הבוגרים ומבני משפחותיהם ולנזק לילדים המתחילים בשנה הבאה את לימודיהם בבית הספר היסודי. ההורים הוסיפו כי הנסיעה לבית הספר בבית אלפא נמשכת גם זמן רב.
"המבנה החברתי של המושב ייפגע עקב פיצול הילדים לבתי ספר שונים המרוחקים זה מזה והניתוק מילדים אחרים משכבות גיל שונות ועוד", סיכם אחד ההורים.


"עובד נור התבלבל וחשב שהוא מדבר עם הילדים", אומרים ההורים, "הוא הציע בפגישה איתנו רק פתרונות נקודתיים. יש כאן ניצול ציני של הקורונה. אנחנו לא נוותר ולא נקבל את ההחלטה הגרועה הזאת"


מהמועצה האזורית גלבוע נמסר בתגובה: "בימים של חירום לצד סולידריות חברתית מדהימה ברחבי הגלבוע, מאכזב לשמוע את המשך ההתנגחות וסילוף העובדות, הנעשה ע"י חלק מהורי כפר יחזקאל ונציגיהם. אך, אנו שמחים על שניתנת הזדמנות להעמיד דברים על דיוקים: כל הטענות שהועלו ע"י הורי כפר יחזקאל וגדעונה נשמעו במועצה, בנפש חפצה ומתוך רצון להגיע לפתרון מיטבי. ההצעות שהעלו הנציגים הוצגו בפני מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך. להבדיל מהנאמר- היה זה נציג כפר יחזקאל במליאה שדרש לקבל תשובות לפני כניסת החג – וזאת בהתעלם ממצב אי הוודאות ומהשלכות של משבר הקורונה. כפי שנכתב להורים במכתב מפורט, מרבית הצעותיהם נדחו ע"י מנהלת המחוז. נציין, כי על אף מסע הכפשות מביש המופנה באופן ישיר כנגד נושאי משרה במועצה, הנהלת המועצה לא תחדל מפעילותיה למען הבטחת חינוך מיטבי לילדי כפר יחזקאל וגדעונה. אנחנו גאים בתהליך שהוביל צוות חברי המליאה המסור, ובאופן השקוף שבו התקבלה ההחלטה".