"בפתחה של 2020 – לחברי מכבי בעפולה קיימת מעטפת טיפולים טובה מאי פעם"

המרכזים הרפואיים החדשים בבירת העמק, ההסכמים ושיתופי הפעולה מול בתי החולים השונים והתאמת השרותים לתושבי העיר עפולה. ד"ר גלית קאופמן, ראש מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות, מסכמת את השנה שחלפה, מסבירה על הדרך למזעור הבירוקרטיה ומעבירה מסר בנוגע לעתיד: "עד כמה נשקיע בעפולה? השמיים הם הגבול". צילום: דוברות מכבי שירותי רפואה

בשנה 2019 החלה מהפכת בריאות בעפולה בירת העמק בהובלת מכבי שירותי בריאות. במסגרת זו הוקמו שני מרכזים רפואיים מתקדמים, נפרסו שירותי רפואה חדשים וזמינות הרופאים המומחים עלתה תוך שילוב של טכנולוגיה וחדשנות. ד"ר גלית קאופמן, ראש מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות, מסכמת את השנה שחלפה, מתארת את העשייה המרובה של מכבי בצפון ומבטיחה כי ב-2020 המגמה רק תלך ותגדל. לדבריה, בזכות הרצון של מכבי לבסס את איכות הרפואה בבירת העמק עפולה, התחרות בתחום הבריאות באזור גוברת ומי שמרוויח מכך הם התושבים.
בשנת 2019 מכבי הובילה מהפכה בבריאות בעפולה, הקמתם שני מרכזים רפואיים, הוספתם שירותים חדישים ויצרתם הסכמים משמעותיים.
מה התכנית ל-2020 בעיר?

"אנחנו נמצאים בעידן רפואי חדש. הקמנו את המגה מרכז הרפואי הראשי בקהילת ציון ואת המרכז הרפואי לילד ולמשפחה ברובע יזרעאל, וממש בימים אלו נפתחים לראשונה בעיר שני בתי מרקחת של "מכבי פארם" ומכון אולטרסאונד ורנטגן. בשיתוף עם עיריית עפולה אנחנו נמצאים גם לקראת הקמה של מרכז להתפתחות הילד. כמו כן, יצרנו הסכמים חדשים מול בתי החולים השונים והשנה רק התחילה. לאחרונה הכנסנו לעפולה גם שירותי טלה-רפואה – שירות חדשני ופורץ דרך של מכבי  במקצועות רפואה מבוקשים כמו עור, ראומטולוגיה, כאב, תזונה, אנדוקרינולוגיה ופסיכיאטריה. המטופלים מגיעים למרפאה הקרובה לביתם, יושבים מול מצלמה באיכות גבוהה ומהעבר השני יושב רופא מומחה בתחומו ומעניק שירות מקוון מרחוק. בזכות השירות הזה, אנו עדים לקיצור תורים משמעותיים לחלק מהמקצועות, וזו בשורה אמיתית שמשפרת את מצב הבריאות של תושבי העיר. גם אשפוז ביתי הוא נושא "חם" כיום; בחלק מהמחלות שבגינן נהוג לאשפז בבית החולים, מצאנו במכבי דרך ייחודית כיצד ניתן לייצר 'מערכת אשפוז' בבית ולאפשר למטופלינו להחלים בסביבה הביתית והנוחה להם, ללא חשיפה לזיהומים של בתי החולים ובקרבה למשפחתם. בפתחה של 2020 לחברי מכבי בעפולה קיימת מעטפת טיפולים טובה מאי פעם. איכות הרפואה שלנו באה לידי ביטוי בצוות של רופאים מומחים בלבד, בדגש על מזעור בירוקרטיה והענקת שירות יעיל. כמובן שאנו תמיד שואפים להשתפר עוד יותר וכך נעשה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עד כמה משמעותיים הסכמי שיתופי הפעולה מול בתי החולים ומרכזים רפואיים פרטיים?

"כל חבר מכבי הזקוק להתערבות כירורגית, ניתוח כזה או אחר, זכאי להפניה להמשך טיפול בבתי חולים והבחירה שלו בין בתי החולים השונים היא הרחבה ביותר מבין כל הקופות. בפשטות זה אומר שלכל חבר מכבי יש חופש בחירה כמעט מוחלט לצרוך את שירותי הבריאות שלו היכן שיבחר. יש אפשרות לקבל את הטיפולים בכל בית חולים בארץ. לחברי מכבי בעפולה יש גישה גם למרכז רפואי העמק וגם לבית החולים אסותא בחיפה, שהוא חדשני ומתקדם, ורק לאחרונה גם הובלנו מהלך פורץ דרץ עבור חברי מכבי לאחר שחתמנו בנוסף גם על הסכם עם המרכז הרפואי RMC . המשותף לכל ההסכמים שכל חבר מכבי יבחר איפה הוא רוצה לעבור את ההליך הרפואי ושזה כלול אצלו בסל הבריאות"

כמה רחוק אתם מתכוונים להמשיך ולהשקיע בתחום הרפואה בעיר עפולה?

"עפולה עיר משמעותית ומתפתחת בצפון עם אוכלוסייה שגדלה בקצב גבוה. לכן השקענו משאבים רבים ליצור כאן איכות רפואה שלא הייתה כמותה בעיר עד היום. אני מאמינה שכעת חוקי המשחק בעיר השתנו בכל הנוגע לרפואת הקהילה. תחרות מובילה לקידום הבריאות וברגע שמכבי נכנסה לעפולה בכל הכוח, משמעות הדבר שהמרוויחים הגדולים הם התושבים שזוכים כבר עתה לקבל שירותי רפואה מתקדמים ביותר. התאמת השירותים נעשתה בשיתוף עם תושבי העיר, הקשבנו לבקשות שעלו מהשטח והתאמנו עבורם את הצרכים. מעבר למגוון השירותים שאנו כבר מציעים אנחנו נדאג גם לקידום בריאות בעיר, מגיל הינקות ועד לגיל השלישי – אנו ערוכים להעניק פעילויות וסדנאות בריאות למען אורח חיים בריא לכולם. במכבי אנחנו עוסקים רבות במניעת מחלות וקידום בריאות ומאמינים כי ניתן לשנות הרגלים ובכך לשפר את איכות החיים של מטופלינו. עד כמה נשקיע? השמיים הם הגבול. אנו נמשיך להגדיל ולהרחיב שירותי רפואה בהתאם לצרכי האוכלוסייה, ככל שיצטרפו יותר חברים הפריסה והזמינות תגדל בהתאם"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שנת 2020 כבר התחילה, מה המסר שלך לתושבים?

"חברים יקרים –  אתם יכולים להשפיע לטובה על הבריאות שלכם, זה בידיים שלכם. כמו שאתם עושים בדיקות לגבי כל רכישה צרכנית שלכם, תבדקו גם מה אתם מקבלים בסל הבריאות שלכם. בדקו את העובדות: משרד הבריאות פרסם כי בין כל הקופות מכבי מאפשרת לחבריה את המבחר הגדול ביותר והזמינות הטובה ביותר של בתי החולים עם ציון 98%. המוסד לביטוח לאומי חשף את שביעות רצון אזרחי ישראל וקבע גם השנה שאנחנו הקופה היחידה שגדלה זו השנה החמישית ברצף ושמכבי מובילה באיכות השירות. אנחנו נמשיך לפתח רפואה חדשנית, להגדיל כמות רופאים מומחים בכל המקצועות ולשלב טכנולוגיות מתקדמות. מבחינתנו המטופל תמיד יהיה במרכז ותפקידנו לייצר עבורו מענה רפואי ומקצועי לצד מתן שירות אמפתי בגובה העיניים. נסו אותנו ולא תתחרטו, אנחנו ערוכים ומוכנים להעניק את השרות המיטבי המקצועי לכלל תושבי העמק והסביבה".