בפעם הראשונה: ניתוח מילוי לשבר בעמוד השדרה

ניתוח הזרקת צמנט שביצע ד"ר ליאור מרום – מנהל שירות עמוד שדרה, במחלקה האורתופדית, של המרכז הרפואי פוריה תוך שימוש בשיטה זעיר פולשנית, הביא לשיפור משמעותי במצבה של מטופלת בת 74. צילום: פוריה

ס. בת 74, תושבת טבריה סבלה מכאבים עזים בגב התחתון. המטופלת אושפזה במחלקת שיקום גריאטרי במרכז הרפואי פוריה לשם תהליך שיקום הנדרש אחרי ניתוח בצוואר הירך – אלא שבשל כאבי הגב העזים לא ניתן היה להתקדם בתהליך השיקום.
ד"ר ליאור מרום, מנהל שירות עמוד שדרה במחלקה האורתופדית, מסביר: "הרופא המטפל במחלקה לשיקום גריאטרי הפנה את ס. לבדיקת CT שם התגלה שבר דחיסה משמעותי של חוליהL3 בעמוד השדרה. על סמך ממצאים אלה, הטיפול שבחרנו היה ניתוח הזרקת צמנט. היתרון הוא שזו פרוצדורה שנעשית בהרדמה מקומית, באמצעות חתך ניתוחי זעיר- 3 מ"מ בלבד, שדרכו מכניסים תחת בקרת רנטגן, צינורית לתוך החוליה ולמעשה ממלאים את השבר בחומר מילוי אקרילי".
יומיים לאחר מכן ס. כבר חזרה להמשך תהליך השיקום במחלקה לשיקום גריאטרי כשהיא חשה הרבה יותר טוב, ומסוגלת לשבת ולשכב על הגב. ד"ר מרום סיכם, "ממצב של שכיבה במיטה וחוסר יכולת לזוז, ס. יושבת היום בכוחות עצמה וכאבי הגב פחתו בצורה ניכרת. זו פעם ראשונה שאנחנו מבצעים את הפרוצדורה הזו, שמהווה פתרון מצוין, הודות לחתך הזעיר וההחלמה מהירה".