בעקבות  אירוע הזפת: מגדלי הדגים בעמק המעיינות יכפילו את אספקת דגי הבריכות

כ-80 אחוזים מדגי הבריכות גדלים ברחבי הבריכות ברחבי עמק המעיינות – במי מעיינות ובמערכות סגורות והם אינם באים במגע עם מזהמים חיצוניים. לכן אין חשש לצרוך אותם גם בתקופה זו. צילום: ארגון מגדלי הדגים

מגדלי הדגים נערכים להכפיל את אספקת דגי הבריכות המקומיים על מנת לענות על המחסור הצפוי בדגים, לאחר שמשרד הבריאות הנחה כזכור לעצור את שיווק הדגים שמקורם בים התיכון, בשל אירוע זיהום הזפת.
דגי הבריכות בישראל גדלים במי מעיינות במערכות סגורות ואינם באים במגע עם מזהמים חיצוניים ולכן אין חשש לצרוך אותם גם בתקופה זו.
אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים: "המגדלים נערכו, כבכל שנה, לספק את צפי הביקוש לתקופת הפסח. בעקבות הודעת משרד הבריאות היום, אנו מעלים הילוך באופן משמעותי ופועלים להכפיל את הכמויות בכדי להבטיח שבכל בית בישראל יוכלו ליהנות, בשבועות הקרובים ובחג, מדג ישראלי טרי ללא חשש".
זני הדגים הגדלים כיום בבריכות בישראל הם: אמנון, בורי, קרפיון, באס, לברק, אדמונית, ברמונדי, פורל, אמור וכן דניס ומוסר. יש לציין כי דגי לברק, דניס ומוסר גדלים גם בים ועל פי הנחיית משרד הבריאות הם אסורים כרגע לשיווק. לכן יש לצרוך זנים אלה רק אם מקורם בבריכות הדגים.

• "אין איסור לשווק דגים שמקורם בבריכות דגים או בכנרת או במפרץ אילת"

לאור הנחיית משרד הבריאות לאיסור שיווק דגים מהים התיכון, משרד החקלאות הדגיש השבוע כי אין איסור לשווק דגים שמקורם בבריכות דגים או בכנרת או במפרץ אילת.
בהודעה רשמית של המשרד נכתב: "דגי הבריכות בישראל גדלים במים שמקורם במעיינות, נחלים או קידוחים של מי תהום שאינם בכל מגע עם מי הים התיכון. מערכות הגידול מסוחררות וסגורות ואינן באות בכל במגע עם מזהמים חיצוניים ולכן אין כל מניעה לשווק ולאכול מהן דגים גם בתקופה זו. סוגי הדגים הגדלים כיום בבריכות בישראל הם: אמנון, בורי, קרפיון, באס, לברק, אדמונית, ברמונדי, פורל, אמור וכן דניס ומוסר. דגי לברק, דניס ומוסר גדלים גם בים ועל פי הנחיית משרד הבריאות הם אסורים כרגע לשיווק עד להודעה חדשה, לכן יש לצרוך זנים אלה רק אם מקורם מבריכות הדגים. יש לשאול בנקודות המכירה מה מקור דגים אלה טרם רכישתם. דגי אמנון, בורי וקרפיון מגיעים לשווקים גם מדיג באגם הכנרת, שגם ממנו אין כל חשש ומניעה משיווק הדגים הנשלים. משרד החקלאות ממליץ לברר טרם הרכישה מה מקור הדגים".

 

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

בקטיף עגבניות חממה: יום המעשים הטובים של מחלקת הכספים במרכז הרפואי העמק

|