"בעפולה כבר קוראים לי מזל כהן ה'סלבית'. אני רוצה שיקראו לי ככה בכל הארץ"

בגיל שאנשים יוצאים לפנסיה, מזל כהן בת ה-66 מעפולה החליטה לפצוח בקריירת משחק שאפשרה לה להפציע לרגע בתוכנית המצליחה שנות השמונים, בסדרות של הוט ובסרט תדמית של אל על. החלום שלה עתה הוא לפרוץ לקדמת הבמה. סיפור מרגש ויפה שמוכיח שאף פעם לא מאוחר

מזל כהן, 66, אם לשישה וסבתא מאושרת לתריסר נכדים יכולה להוות מקור השראה אמיתי לכל אדם שרוצה להגשים חלום, גם אז באמצע העשור השישי לחייו.
כהן, נשואה לפליקס, מתפרנסת למחייתה מעבודה כסדרנית מוצרים במינימרקט הבנים בבירת העמק ("הם מאפשרים לי לצאת לכל סט צילומים ואני מודה להם על כך"). בשנים האחרונות, היא החליטה לנסות את עולמה בעולם המשחק – מה שהוביל אותה לכמה התנסויות חווייתיות מרגשות ומרתקות.

מזל כהן יחד עם רותם סלע
מזל כהן יחד עם רותם סלע

הכל התחיל בקורס "עמידה מול במה" שנמשך לאורך מספר מפגשים במתנ"ס בית פוזנק בשכונת גבעת המורה בעפולה- ומאז הכל היסטוריה.
"כבר במפגש הראשון בקורס נדלק לי ניצוץ שכנראה היה חבוי בי", סיפרה מזל, "פשוט התאהבתי במצלמה ממבט ראשון. אני אישה עם רגליים על הקרקע, היה לי ברור שלא אתחיל לככב בין רגע בטלוויזיה, אבל החלטתי לעשות את המקסימום ולנסות להשתלב בתעשייה".
במסגרת הגשמת החלום שלה מזל כבר הספיקה לשמש כניצבת במספר רב של סדרות ובין היתר בשנות השמונים של האחים אסייג ("האח מני דחף אותי המון"), בסדרה ירושלים לצד דורון בן דוד מפאודה והמגה סלב רותם סלע. כמו כן היא השתתפה בסרטון תדמית של חברת התעופה אל על ובעוד מספר פרויקטים. "אני לא חושבת פעמיים כשמציעים לי לשמש כנציבה בסרט או סדרה", אומרת כהן, "רק בשבוע האחרון נסעתי באוטובוסים ורכבות לבירה ירושלים לקחת חלק בסדרה חדשה של הוט. יצא לי לשוחח שם עם רותם סלע והתחושה הייתה נפלאה. היא מקסימה וממש בגובה העיניים. בסדרה הזו התלבשתי בסגנון ערבי אותנטי ולהפתעתי ילד שחלף באזור היה בטוח שאני מהמגזר, אבל מיד הסברתי לו בנועם שאני משתתפת בסדרה כניצבת".

מצליחים גם להתפרנס מזה?
"אני לא מרוויחה המון כסף, אבל החוויה עבורי היא עצומה ואני מקבלת תמיכה רחבה מהמשפחה ומבעלי פליקס. החלום הגדול שלי הוא לעבור לקדמת הבמה ולשחק בתפקידים מרכזיים, ואני בטוחה שגם זה יבוא. בינתיים אני נשארת מזל כהן כפי שמכנים אותי בחיוך רבים מתושבי עפולה וכולי תקווה שאהיה גם בהמשך סלב ברמה הארצית. אני מאמינה שלפעמים חלומות מתגשמים".