בעמק יזרעאל מצביעים ברגליים: לא מוותרים על יום הצעידה הבנילאומי

אתגר הצעדים של המועצה האזורית עמק יזרעאל הושק ביום הצעידה העולמי וזכה לתהודה רבה ברחבי העמק. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

בכל שנה, בסוף חודש אוקטובר, מתקיים יום ההליכה העולמי, במסגרתו, אנשים ברחבי העולם, יוצאים להליכות משותפות. השנה, בעקבות ההנחיות והאיסור על קיום אירועים המוניים בתקופה זו, החליטו במועצה האזורית עמק יזרעאל, על קיום אתגר צעדים מועצתי בו ייקחו חלק, תושבי ויישובי המועצה. המהלך נועד לעודד הליכות משותפות, הן בפן הבריאותי והן בפן החברתי, שחסר לכולם בתקופה האחרונה.
במסגרת האתגר, תושבי המועצה מדדו את צעדיהם במהלך היום, בין אם בהליכה ספורטיבית ובין אם הלכו ברחבי הבית, למטלות או לסידורים. המסר של יום ההליכה השנה הוא "כל צעד נחשב" ומדגיש את חשיבות הפעילות הגופנית, ועד כמה היא משמעותית לשמירה ולקידום הבריאות שלנו.
ביום שישי החולף, הסתיים אתגר הצעדים המועצתי שאורגן על ידי תכנית 'אפשרי בריא' לקידום בריאות, מחלקת הספורט ומחלקת התיירות של המועצה.

• הצועדת המבוגרת ביותר באתגר בת 94 מקיבוץ רמת דוד

באתגר השתתפו 28 יישובים מעמק יזרעאל, דווחו כ- 6,910 מדידות של צעדים וסך הצעדים שצעדו תושבי העמק בזמן האתגר – 67,268,734 צעדים! השתתפו בו ילדים, נשים וגברים כאחד. הצועדת המבוגרת ביותר שלקחה באתגר בת 94 מקיבוץ רמת דוד.
הישוב הזוכה על פי הקריטריונים שהוגדרו, הוא הישוב שבו הייתה כמות המשתתפים הגבוהה ביותר ביחס לגודלו ושצבר את מספר הצעדים הרב ביותר. לאחר חישוב הפרמטרים הוכרז כי מושב בית שערים הוא הזוכה באתגר המועצתי לשנת 2020! הפרס הוא מתקן ספורט לבחירת היישוב. בנוסף, הצועדים המצטיינים מכל ישוב זכו בשובר מפנק לאחת מעגלות הקפה הפזורות ברחבי העמק.
חן זרצקי, מנהלת תכנית 'אפשרי בריא' במועצה: "ההתגייסות של מקדמי הבריאות ביישובים להוביל ולקדם את האתגר הייתה מרשימה. היה מרגש לראות כיצד הם נלחמו על כל צועד וצועד ועודדו את התושבים לצעוד. מלבד ההצלחה של האתגר ברמה המועצתית, שמחתי גם לקבל תגובות על הצלחות אישיות של תושבים, שהאתגר סייע להם ועודד אותם לצעוד, זה הניצחון האמיתי. אני רוצה לברך את בית שערים על הזכייה ולהודות לאחראית הישוב באתגר, נעמה לוין, שסחפה אחריה קהילה שלמה לצאת ולצעוד".
אייל בצר, ראש המועצה: "ברכות לכל תושבי העמק שלקחו חלק  באתגר הצעדים המועצתי. היה מרגש לראות אתכם יוצאים לצעוד, מעודדים אחד את השני, בחברותא, שומרים על בריאותכם ועל תחושת הקהילתיות. חלקכם אף ממשיכים לאחר סיום האתגר. בתקופה שבה חשוב לשמור על בריאותנו, אתם מקור לגאווה אמיתית."