בעמק יזרעאל מסרבים להיות אויבים

על רקע גל הטרור שלא פוסק, תושבי עמק יזרעאל והכפר בית זרזיר הוכיחו אמש שאפשר גם אחרת. תושבי המועצה והכפר נפגשו אמש להפגנה מרגשת המעודדת שלום ואחווה

מאות יהודים וערבים מיישובי עמק יזרעאל ערכו אמש הפגנה משותפת בכביש הראשי בכפר הבדואי בית זרזיר. ההפגנה נערכה תחת הכותרת "מסרבים להיות אוייבים – נלחמים נגד השנאה ולמען שלום, שכנות טובה וכבוד הדדי".

המשתתפים בהפגנת השלום המרגשת, בייחוד בימים קשה אלה, נשאו אל על את דגלי ישראל ויצאו בקריאה משותפת לעצור את האלימות ושפיכות הדמים.

המשתתפים גם אחזו שלטים עליהם נכתב "שנאה היא לא ערך, הגזענות היא לא הדרך", "חלאס, די לשנאה" ועוד שלטים רבים המעודדים אחווה, שלום ודו קיום בין המגזרים.

תמיר ג'ואמיס, אחד ממארגני האירוע הדגיש במהלך ההפגנה את הצורך בהעברת מסרים משותפים של שלום ואחווה, נוכח הידיעה כי אין לנו ארץ אחרת.


"היה זה אירוע מבורך", סיפר אחד המשתתפים, "צריך לבחון איך ממשיכים את אהבת החינם הזו למקומות נוספים, ערבים ויהודים יחד. מגיע יישר כוח למארגנים".


ראש המועצה עמק יזרעאל אייל בצר אמר בתום האירוע: ״תודה רבה למארגנים, בית זרזיר ושבט ג׳ואמיס. עמק יזרעאל ידוע מזה שנים בשותפות האמיתית בין יהודים וערבים.
אנחנו לא אומרים דו קיום אלא קיום משותף. לא נגזר עלינו לחיות יחד, בורכנו בלחיות יחד. הימים האלו הם ימי מבחן, אנחנו עומדים בהם בכבוד, בשטח יהןדים וערבים בעמק יזרעאל חיים יחד ומשתפים פעולה דורות רבים״.